میت مدعی شد 82 تن از سران PKK و YPG توسط این سازمان کشته شده‌اند

سرویس ترکیه - سازمان اطلاعات ترکیه مدعی شد که در عملیات سه سال اخیر این سازمان 82 تن از اعضای ارشد PKK و  YPG در کردستان سوریه و عراق کشته شده اند.

به گزارش کردپرس، سازمان اطلاعات ترکیه (میت) با انتشار گزارشی مدعی کشته شدن 82 تن از اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) در عملیات سه سال اخیر این سازمان شد.

به نوشته آناتولی ترکی، میت ادعا کرده است که با به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود با نیروهای مسلح ترکیه (TSK)، اداره کل امنیت (EGM) و فرماندهی کل ژاندارمری، و هماهنگی با این سازمان ها، با روش «نقطه زنی» بسیاری از اعضای رده بالای PKK را خنثی کرده است.

در گزارش بلندی که از سوی آناتولی منتشر شده است، همه نیروهای کرد از جمله شاخه های PKK و گروه های مبارز کرد شمال سوریه از جمله YPG نیز به عنوان PKK محسوب شده اند.

میت ادعا کرده است که هشت تن از اعضای PKK و YPG از جمله دلبرین قاچار با نام رمز روژدا، یکی از اعضای YPG، ساواش چلیک عضو PKK با عملیات در خارج از کشور دستگیر و به ترکیه برده است.

در میان نام کسانی که میت ادعا کرده با روش های عملیاتی خود آنها را خنثی کرده است نام سلیمان اورهان یکی از اعضای YPG، رادین عبدالقادر محمد با نام رمز روناهی کوبانی یکی از سران YPG در شمال سوریه، اکرم استک با نام رمز خیری عضو ارشد PKK، محمد دوغان با نام رمز دلحز گابار یکی از اعضای ارشد PKK، دلال عزیز اوغلو با نام رمز راپرین عضو ارشد PKK در سلیمانیه، به چشم می خورد.

کد خبر 36153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha