دانشگاه ها در پیشرفت صنعتی و اقتصادی کشور موفق عمل کرده اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ارتباط دانشگاه و صنعت را منشا برکات زیادی دانست و گفت: دانشگاه ها در پیشرفت صنعتی و اقتصادی کشور موفق عمل کرده اند.

به گزارش کرد پرس، مهدی رمضانی در مراسم آغاز بکار طرح تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) در دانشگاه کردستان، گفت: حمایت رهبری از جامعه نخبگان و دانشگاهی کشور، تکلیف را بر ما مسوولان روشن کرده و وظیفه داریم از رشد شتابان علمی حمایت کنیم.

وی بر لزوم جبران عقب ماندگی جزئی علمی و عملی در دانشگاه ها و کشور تاکید کرد و افزود: باید حوزه های جدید علمی را کاوش کنیم و آنهایی که متناسب به نیازهای اصلی ما در کشور و کردستان است را بکار گیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از حرکت دانشگاه ها به سمت نیازسنجی جامعه و کشور ابراز خرسندی کرد و اظهار کرد: باید بر اساس نیازها و نظام و مسائل حکمرانی، حرکت کنیم و این مهم مطالبه ما از جامعه دانشگاهی است.

رمضانی با بیان اینکه در فضای نوآوری باید نوآورانه تر عمل کنیم، ادامه داد: نوآوری نباید صرفا به موضوعات اقتصادی خلاصه شود، بلکه نیاز است قبل از پرداختن به مسائل اقتصادی و رونق کسب و کار، موضوع توسعه فرهنگی را در جامعه نهادینه کرد و سبک فکری، زندگی و مدل اندیشیدن را تغییر داد.

وی طرح تانا را در راستای شتاب بخشی به حرکت علمی کشور دانست و یادآور شد: در قالب همین طرح، ۱۰۴ نیاز دستگاه های استان برای عرضه به شرکت های دانش بنیان احصا و ۶۹ راه حل نیز در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بیان کرد: ما به عنوان مسئول باید از جامعه دانشگاهی مراقبت کرده و توقع داریم نخبگان و دانشگاهیان نیز به عنوان سرمایه علمی کشور، نسبت به این آب و خاک تعصب داشته باشند و از خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

لزوم ارتباط بین دفتر صنعت و معدن دانشگاه ها با مراکز صنعتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز طرح تانا را طرحی خوب ارزیابی کرد و گفت: شرط موفقیت این طرح، همکاری خوب مجموعه عوامل دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و دستگاه های اجرایی است.

ارسلان ازهاری بر لزوم تلاش دستگاه ها برای ارتقای بهره وری در سال جاری تاکید کرد و افزود: در صورتی که دستگاهی در این زمینه برنامه و طرحی نداشته باشد، اعتباری دریافت نمی کند.

وی اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی طی سال های گذشته در کشور صورت گرفته است ولی باید بررسی کنیم که چقدر برای رشد اقتصادی، درآمد سرانه و رفاه اجتماعی مفید بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: اعتبارات زیادی در حوزه های مختلف هزینه شده ولی در سال های اخیر رشد سرمایه گذاری در کشور منفی ۴.۶ درصد بوده است، یعنی در کنار اینکه نتوانسته تحولی ایجاد کند، امکان جبران استهلاک خود را نیز نداشته است.

ازهاری با بیان اینکه در بحث گسترش آموزش عالی نیز توسعه نامتوازن بوده و نظام آموزشی مناسبی نداریم، یادآور شد: باید دانشجویانی توانمند، ماهر و عمگرا تحویل جامعه دهیم و این مهم نیازمند ارتباط دفتر صنعت و معدن دانشگاه با مراکز صنعتی است.

وی به ایجاد مرکز آی سی تی در کردستان در سال ۱۳۸۳ و عدم ادامه فعالیت آن اشاره کرد و بیان کرد: قرار بود در قالب طرح تکاپو ۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شود که این اتفاق نیفتاد.

کد خبر 36154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha