جشنواره اتودهای نمایشی بوکان آغاز به کار کرد

سرویس آذربایجان غربی- اولین جشنواره اتودهای نمایشی شهرستان بوکان با حضور هنرمندان، در این شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش کردپرس، جشنواره اتودهای نمایشی بوکان صبح امروز، چهارم مرداد ماه ۱۴۰۱ در فرهنگ سرای فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان و با حضور جمع کثیری از هنرمندان، پیشکسوتان و مسئولان شهرستانی آغاز به کار کرد.

در ابتدای آئین افتتاحیه این جشنواره معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بوکان در این مراسم ضمن قدر دانی از برگزارکنندگان این جشنواره هنر را یکی از مهمترین نیازهای بشری دانست و گفت: هنر غذای روح است و انسان امروزی بیش از هر زمان دیگری به این نوع برنامه‌ها نیاز دارد.

برا‌خاصی افزود: نقش و تاثیر هنر بر زندگی جوامع پیشرفته غیرقابل انکار است تا جای که آنان لازمه یک جامعه پر نشاط را در هنر می‌بینید. خوشبختانه در کشور عزیز ایران نیز هنر با تاریخ کهن آن عجین شده و جهانیان ایران را با هنر های ناب آن می شناسند

برا‌خاصی با اشاره به برپایی جشنواره‌های متعدد هنری در بوکان نیز افزود: شهر بوکان خواستگاه هنرمندان بسیاری در حوزه‌های مختلف همچون موسیقی، ادبیات، نقاشی و هنرهای نمایشی و ... است که این مهم نشان‌دهنده جایگاه واقعی آن در دریای بیکاران هنر این سرزمین است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بوکان گفت: باید قدر داشته‌ها و مفاخر خود را در عرصه هنر بدانیم و بهترین راه برای این مهم برگزاری جشنواره‌های متعهد در حوزه‌های مختلف هنری است تا همچنان پویایی و نبوغ هنرمندان این دیار در سطح کشور و حتی جهانی بدرخشد.

در ادامه، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان نیز در سخنانی برگزاری چنین جشنواره‌های را نشان از پویایی و رشد هنر در این شهرستان دانست و گفت: هنرمندان بوکانی همیشه نشان دادند که از پیش قراولان عرصه‌های مختلف هنری در سطح منطقه بوده‌اند.

منصور احمدی تصریح کرد: برگزاری دو جشنواره مهم هنرهای نمایشی طی دو ماه این مهم را ثابت می‌کند که بوکان می‌تواند پذیرای بسیاری از جشنواره‌های مهم هنری در سطح کشور و حتی منطقه‌ای باشد.

در این مراسم ابراهیم عثمانی، عضو شورای سیاستگذاری نخستین دوره جشنواره اتودهای نمایشی شهرستان بوکان نیز گفت: جشنواره اتودهای نمایشی در عین سادگی و صمیمیت، نگاه جامع و فراگیری دارد اکنون در برگزاری این جشنواره در آغاز راهیم و جامعه هنری ما با همفکری و هم‌اندیشی دست به دست هم داده تا به یک مدل ثابت و معینی دست پیدا کنیم.

عثمانی افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری اتفاقات بسیار ارزشمند، مثبت و فرخنده‌ای هستند که هوای تازه‌ای در روح انسان‌ها و کالبد شهر می‌دمند. در طول ماه‌های اخیر یک همدلی و همکاری خوبی از سوی هنرمندان فعال تئاتر استان و شهرستان ایجاد شده و هنرمندان، اساتید و فعالان هنرهای نمایشی به احترام تئاتر و نمایش دست به کارهای بزرگی زدند. سختکوشی جامعه هنرهای نمایشی بوکان برای زنده نگه داشتن چراغ تئاتر ستودنی است.

او تاکید کرد: همه بر این باور هستیم که تئاتر باید زنده بماند که این امر بسیار قابل ستایش و تقدیر است و یکی از وجوه تمایز این جشنواره و ویژگی بارز آن به نظرم این است که آثار پذیرفته شده گوناگون و متنوعی برای همه اقشار جامعه اعم از آماتور و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

عضو شورای سیاستگذاری نخستین دوره جشنواره اتودهای نمایشی بوکان باین کرد: با اساتید و دوستان هنرمند در شورای سیاستگذاری نخستین دوره جشنواره اتودهای نمایشی شهرستان بوکان سعی داشته‌ایم که در تنظیم متن فراخوان نگاه جامع و فراگیری داشته باشیم. یک ویژگی این جشنواره هم این است که حضور خانواده‌ها در آن بسیار جدی است و به همین دلیل امیدواریم آثار خوبی در بخش حضور خانواده‌ها و اقشاری که شاید کم‌تر با تئاتر آشنا بوده‌اند، در این جشنواره داشته باشیم.

عثمانی افزود: ما با توجه به سرعت اتفاقات رقم زده شده در این روزها در حقیقت با تلاش‌های فراوان و کار جهادی دوستانم در دبیرخانه و ستاد برگزاری این جشنواره پس از دریافت آثار نمایشی و اتودهای بسیار زیادی از سوی هنرمندان تئاتری مواجه بوده‌ایم. مطمئن هستیم که این جشنواره در عین سادگی و صمیمیت، هم متخصصان هنرهای نمایشی و هم عموم اقشار جامعه را درگیر می‌کند. امیدواریم که با حضور گسترده خانواده‌های گرامی و مردم هنردوست شهرستان بوکان شاهد برگزاری موفق و باشکوه این رویداد مهم فرهنگی و هنری باشیم.

در ادامه برنامه هنرمندان شرکت کننده در جشنواره اتودهای نمایشی بوکان با حضور بر روی فرش قرمز مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند.

در این جشنواره ۲۶ اثر از هنرمندان شهرستانی های بوکان، سقز، شاهیندژ، میاندوآب و مهاباد به مدت دو روز در سالن فرهنگ و ارشاد بوکان به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

کد خبر 36158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha