واکنش وزیر خارجه ترکیه به پیام تسلیت سنتکام برای کشته شدن ژیان تولهلدان

سرویس ترکیه - چاووش اوغلو پیام تسلیت آمریکا برای فرماندهان جان باخته YPG را نشانه عدم صداقت این کشور در مبارزه با «تروریسم» دانست.

به گزارش کردپرس، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی پیام تسلیت ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) برای مرگ فرمانده های یگان های مدافع خلق (YPG) را «نشان دهنده عدم صداقت آمریکا در مبارزه با تروریسم» دانست.

چاووش اوغلو در گفتگو با شبکه تلویزیونی «TV100» در واکنش به پیام تسلیت سنتکام آمریکا درباره مرگ سلوا یوسف با نام مستعار ژیان تولهلدان و ژیان عفرین از فرماندهان یگان‌های مدافع زنان (YPJ) و نیروهای سوریه دمکراتیک (YPG) و دو تن دیگر از زنان همرزمش، ضمن این که از این سه فرمانده به عنوان «سرکرده های سازمان تروریستی PKK/YPG» نام برد، گفت: « این پیام نشان دهنده عدم صداقت آمریکا در مبارزه با تروریسم است. تروریست، تروریست است و هیچ‌گونه فرقی میان آنها وجود ندارد.»

چاووش‌اوغلو در واکنش به حمله به سرکنسولگری ترکیه در موصل عراق گفت: «گروه‌های تروریستی همچنان در عراق وجود دارند، اما با تلاش و مبارزات ضد تروریستی ترکیه، داعش دیگر در عراق و سوریه قوی نیست.» او با اشاره به کنوانسیون وین، مسئولیت حفاظت از مناطق دیپلماتیک را بر عهده دولت عراق دانست.

چاووش اوغلو در سخنانی متناقض ترکیه را به عنوان یکی از میانجیگران صلح در دنیا توصیف کرد و گفت که کشورش امیدوار است که جنگ بین روسیه و اوکراین با میانجی گری ترکیه به پایان برسد.

او درباره تنش‌های اخیر در مدیترانه شرقی نیز با تداوم شاخ و شانه کشیدن برای یونان گفت: «یونان تنها کشوری در جهان است که ادعای 10 مایل فضای هوایی در بیش از 6 مایل آب‌های سرزمینی را دارد.»

وزیر خارجه ترکیه در حالی دم از صلح می زند که کشورش همچنان با همسایگان خود یونان و سوریه سر ناسازگاری دارد و نیروهایش بیش از یک سال است که در خاک اقلیم کردستان عراق سرگرم جنگ هستند. همچنین او در حالی از ادعای مبارزه کشورش با داعش را دارد که اخبار منتشر شده از سوریه در هفته های اخیر مناطق تحت کنترل ترکیه را به عنوان پناهگاه های نیروهای داعش معرفی کرده اند و تا کنون همه سران کشته شده داعش در همین مناطق به دام افتاده اند.

کد خبر 36181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha