گفتگوها بدون توافق  ادامه دارد /برهم صالح همچنان تنها نامزد یکیتی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – شبکه تلویزیونی «السومریه» شب گذشته (چهارشنبه)   در گزارش کوتاهی به  ادامه اختلافات  بین دوحزب اتحادیه میهنی و دمکرات کردستان برسر نامزد ریاست جمههوری عراق پرداخت.

به گزارش کردپرس ، گزارش السومریه حاکی از آن است که در بحبوحه تنش آشکار بین دو حزب و چالش بین حزبی که به نامزد خود پایبند است و حزب دیگری که این سمت را حق انتخاباتی خود می داند، اختلافات بین دو حزب اصلی کردستانی بر سر منصب ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد.

السومریه در گزارش خود با مطرح کردن این سئوال که نیروهای کُرد پس از مشخص شدن نامزد چارچوب هماهنگی برای تصدی منصب نخست وزیری عراق منتظر چه هستند؟ ، افزود: همین مسئله پاسخ روشن به چنین سؤالی است ،زیرا نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان تأیید کردند که مذاکرات بین دو حزب ادامه دارد، اما توافقات مهمی بین آنها صورت نگرفته و برهم صالح همچنان تنها نامزد این حزب است و جایگزینی برای او وجود ندارد.

براساس این گزارش ، در همین حال حزب دمکرات کردستان نیز خواستار تصدی منصب ریاست جمهوری عراق است، زیرا به گفته نمایندگان این حزب در مجلس عراق ، آنها هرگز از ریبر احمد نامزد خود برای تصدی این پست ، دست برنخواهند داشت و معتقدند که پست ریاست جمهوری عراق به رغم اینکه اتحادیه میهنی سال هاست که این منصب را در اختیار دارد ، استحقاق حزب دمکرات کردستان است .

درپایان این گزارش آمده است که واقعیت های بین دو حزب کردستانی یکیتی و پارتی نشان می دهد که آنها با گره ای مواجه هستند که این گره ممکن است با تعیین چهره ای که در عرف سیاسی نامزد توافقی نامیده می شود ، گشوده شود.

کد خبر 36184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha