بستری ٦٥ بیمار کرونا  بخش مراقبت های ویژه/کاهش استفاده از ماسک در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد: آمار مبتلایان روزانه کرونا در استان به نسبت ماه های گذشته بسیار افزایش یافته و در شبانه روز گذشته ٦٥ نفر بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه استان بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، محمدامین ولی زاده در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۹ مورد ابتلای مثبت کرونا در مراکز درمانی آذربایجان غربی پذیرش شدند، که نسبت به روز گذشته ۴۴ بیمار بیشتر است.

او با اشاره به اینکه ٦٥ نفر بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه استان بستری شده اند، دامه داد: از این تعداد ٨ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

ولی زاد گفت: هیچ مورد فوتی کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش نشده و مجموع جانباختگان ٧ هزار و ٥٩٠ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ‌غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۲ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند، ادامه داد: ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۵۴ واحد واکسن به گروههای مختلف سنی تزریق شده که این آمار در مجموع به ٦ میلیون و ١٤٩ هزار و ٩٥١ نفر رسیده است.

او اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای شاهین دژ، بوکان، مهاباد، نقده و پیرانشهر در جنوب استان در وضعیت آبی کرونا هستند، چایپاره و خوی هم در وضعیت نارنجی قرار دارند و مابقی شهرستان ها هم در وضعیت زرد کرونا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مجموع کل مبتلایان استان نیز از ابتدای شیوع تا کنون در کل استان ٣٦٠ هزار و ٢٥٤ نفر رسیده است.

او ضمن ابراز نگرانی از پوشش پایین دوز سوم و به ویژه دوز چهارم نیز بیان کرد: دز چهارم تا امروز فقط به ٢٠ هزار و ٧٢ نفر در استان تزریق شده است.

ولی زاد در پایان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک بسیار کاهش یافته بطوریکه طبق آمارهای اعلامی از سوی استانداری در حدود ١٠ تا ١٥ درصد است/.

کد خبر 36188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha