مرکز نوآوری چالش‌های مدیریت شهری در سنندج راه‌اندازی می‌شود

شهردار سنندج از نیروی انسانی خلاق، نخبه و توانمند به عنوان بزرگترین سرمایه هر جامعه نام برد و گفت: بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای رفع مشکلات و چالش های مدیریت شهری یکی از مهمترین اولویت های شهردار و شورای سنندج است.

به گزارش کرد پرس، سیدانور رشیدی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین شهرداری سنندج و پارک علم و فناوری کردستان، گفت: بهره گیری از توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان در چالش‌های شهری یکی از اولویت های مد نظر شهرداری و شورای شهر سنندج است.

وی اظهار کرد: در راستای تحقق و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوس شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» توجه به نخبگان دانشگاهی، افراد خلاق، نوآور و شرکت‌های دانش بنیان به صورت ویژه مورد توجه شهرداری و شورای شهر سنندج قرار گرفته است.

شهردار سنندج با بیان اینکه هدف گذاری ما استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای رفع مشکلات حوزه شهری است، افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین شهرداری سنندج و پارک علم و فناوری استان نیز در همین راستا انجام و امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت نخبگان شاهد ساماندهی مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم در این حوزه‌ها باشیم.

رشیدی با بیان اینکه حضور شرکت‌های دانش بنیان در چالش‌های مدیریت شهری برای برگزاری سمینارها و همایش‌های شهر از اهداف مهم انعقاد تفاهم نامه فی مابین شهرداری سنندج و پارک علم و فناوری است، ادامه داد: در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی نیازهای حوزه مدیریت شهری را با شرکت‌های دانش بنیان در میان می گذاریم تا به بهترین راهکارها برای رفع این مشکلات دست یابیم.

وی یادآور شد: در آینده نزدیک با همکاری پارک علم و فناوری ساختمانی با عنوان «مرکز نوآوری چالش‌های مدیریت شهری» در سنندج راه اندازی خواهیم کرد‌.

شهردار سنندج به موضوع تفاهم نامه هم اشاره کرد و بیان کرد: این تفاهم نامه در راستای همکارهای مشترک علمی، پژوهشی و تحقیقاتی اجرایی فی مابین شهرداری و پارک علم و فناوری استان انعقاد شده است.

رشیدی گفت: تعریف و انجام اولویت‌های تحقیقاتی وطرح‌های پژوهشی مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل و اعضای معرفی شده از سوی طرفین بر حسب نیاز و مشاوره در مورد نیازهای روز شهرداری از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.

وی افزود: همکاری در معرفی، عرضه و استفاده از محصولات دانش بنیان، تشکیل کمیته تخصصی فناوری اطلاعات جهت مرتفع کردن مشکلات زیرساختی ارتباطات و مخابرات طرفین تفاهم نامه، همکاری در خصوص برگزاری نشست‌های مشترک سمینارها گردهمایی ها بازدیدها و برپایی نمایشگاه ها و ... از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه همکاری است.

شهردار سنندج اظهار کرد: در پسا این تفاهم نامه جلسات کارشناسی و غیره برگزار و امیدواریم شاهد روزی باشیم که به الگوی موفق در سطح کشور در این حوزه تبدیل و تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهیم.

کد خبر 36192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha