آبرسانی به 7100 روستای کشور نیازمند 19 هزار میلیارد تومان اعتبار است

ناظر ملی پروژه‌های محرومیت‌زدایی مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: آبرسانی به ۷ هزار و ۱۰۰ روستای دارای تنش آبی در سطح کشور نیازمند ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش کرد پرس، مهدی خان‌احمدی با اشاره به ایجاد مرکز جهاد آبرسانی در وزارت، این پروژه را بزرگترین پروژه ملی کشور دانست، گفت: امیدواریم با این اقدام آبرسانی به همه روستاهای دارای تنش آبی استان انجام شود.

وی با اشاره به قرارگیری بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ روستا با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان در کشور در قالب این پروژه، افزود: میانگین پیشرفت پروژه در کل کشور حدود ۱۰ درصد است که استان کردستان نیز در این محدوده قرار دارد.

ناظر ملی پروژه‌های محرومیت‌زدایی مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با تاکید بر لزوم جهاد تبین در این پروژه خواستار اطلاع رسانی‌های گسترده‌تر به روستائیان برای اجرای این پروژه با هدف آگاهی و همراهی آنها در راستای اجرای پروژه شد.

محمدی با اشاره به اینکه این پروژه ۱۱ درصد جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار می‌دهد، اظهار کرد: پیش بینی ما این است که با رقم فعلی ۵۲۸ میلیارد تومان بتوانیم تعداد روستاهای بهره‌مند از این پروژه را به ۲۵۰ روستا برسانیم.

پروژه آبرسانی به روستاهای کردستان مصداق کامل کار جهادی است

استاندار کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستاهای کردستان مصداق کامل کار جهادی است، بیان کرد: در کشور و استان پروژه‌های محرومیت‌زدایی زیادی بوده اما این پروژه واقعا محرومیت‌زدایی است و امیدواریم با اتمام آن تنش آبی به پایان برسد.

اسماعیل زارعی کوشا با عنوان اینکه همه دستگاه‌ها برای تسریع پروژه فعال شده‌اند، ادامه داد: این پروژه با توجه به وضعیت جغرافیایی استان با جدیت پیش می‌رود‌.

مدیرعامل آبفا کردستان نیز در این جلسه گفت: پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان از محل اعتبارات طرح محرومیت‌زدایی به صورت مشارکتی توسط وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی آغاز شد.

محمد فرهاد با اشاره با کلنگ‌زنی این پروژه در استان کردستان در ۲۴ فروردین ماه امسال با حضور استاندار در ۲ روستای شهرستان مریوان، یادآور شد: این پروژه در ۱۶۹ روستا با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان طی ۳۰ ماه در استان انجام و تاکنون حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از اجرای پروژه درصد جمعیت زیر پوشش آب شرب روستایی استان به ۸۶ درصد خواهد رسید، گفت: ۶۷ هزار نفر جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی پایدار در این پروژه بهره مند شده و برنامه ریزی و هدفگذاری ما افزایش این تعداد روستا به ۲۵۰ مورد است.

کد خبر 36196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha