آزادی ١٣ زندانی در خوی/گذشت از قصاص پس از ٦ سال در میاندوآب

سرویس آذربايجان غربى- در ادامه پویش بخشش (به عشق حسین (ع) می‌بخشم) در آذربایجان غربی ١٣ زندانی از زندان خوی آزاد شدند، دوازدهمین پرونده قتل آذربایجان غربی در میاندوآب پس از ٦ سال به سازش ختم شد.

به گزارش کردپرس، رئیس دادگستری شهرستان خوی با اشاره به پویش (به عشق حسین (ع) می‌بخشم) گفت: با تلاش و میانجیگری صلح یاران هسته جهادی بخشایش و اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان ١٣ نفر از زندانیان این شهرستان با عفو و بخشش شکات به عشق امام حسین علیه السلام از زندان آزاد گردیدند.

حجت الاسلام امامی اضافه کرد : با اجرایی شدن پویش فرهنگی به عشق امام حسین علیه السلام می‌بخشم در این حوزه و با بهره گیری صحیح از ظرفیت ایام ماه محرم صلح یاران ستاد صبر هسته جهادی بخشایش و اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی این شهرستان توانستند با پیوستن به این پویش و ترویج ان در بین آحاد جامعه زمینه آزادی این زندانیان را فراهم آورند.

سازش دوازدهمین پرونده قتل آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز از سازش دوازدهمین پرونده قتل استان در میاندوآب خبر داد.

ناصر عتباتی افزود: در سال ٩٥ خانمی با هویت س – ن مرتکب قتل عمدی مرحوم خ – ک شده بود که با کشف جرم و تحقیقات مقدماتی انجام شده در دادسرا و صدور کیفرخواست، شعبه 1 کیفری میاندوآب مسئول رسیدگی به پرونده شده و با توجه اقرار متهم و دلایل و مستندات موجود حکم قصاص محکوم علیها صادر شد.

او ادامه داد: پس از رسیدگی به تجدیدنظرخواهی و ابرام در دیوان عالی کشور،پرونده آماده اجرای مجازات قصاص نفس شد.

عتباتی ادامه داد: به منظور صلح و سازش در قالب پویش به عشق حسین می بخشم با تلاش شبانه روزی رئیس دادگستری و دادستان میاندواب، اعضای اجرای احکام کیفری شعبه ٢ ، علی الخصوص حجت السلام والمسلمین هژبری قاضی شعبه مذکور و با ورود هسته های جهادی بخشایش ویژه شورای حل اختلاف، پس از ٦ سال، اولیاء دم با واسطه قرار دادن سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از حق مسلم خود گذشته و محکوم علیها از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

سازش ٣٠ میلیارد تومانی در شوط

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه از سازش ٣٠ میلیارد تومانی، قبل از طرح دعاوی متعدد در دادگستری شوط خبر داد و گفت: با اطلاع حجت الاسلام والمسلمین عباس نژاد رئیس دادگستری شوط از موضوع صدور چک های بی محل توسط فردی در وجه بیش از ٧٠ نفر از شهروندان شهر مرگنلر که وجوه این چکها در حدود ٣٠ میلیارد تومان بود و به منظور احقاق حق مردم و پیشگیری از تشکیل پرونده، موضوع در دستور کار دادگستری شوط قرار گرفت.

او اظهار کرد: با تدبیر رئیس دادگستری شوط و با دعوت از طرفین در جلسه ای که در مسجد شهر مرنگلر تشکیل شد، مراتب بررسی و مقررات حاکم به آنها گوشزد و با تعیین پنج نفر از معتمدین و ریش سفیدان محلی از جمله اعضای شورای حل اختلاف شهر مرگنلر و با ارشادات و راهنمایی های عباس نژاد و تلاشهای دو ماهه ایشان با تفاهم و توافق طرفین موضوع حل و فصل و از ورود حداقل ٧٠ پرونده کیفری و حقوقی به دادگستری شوط جلوگیری و تمامی طرفین به حقوق خویش رسیدند .

کد خبر 37101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha