رشته عملیات تلافی جویانه در خاک ترکیه؛ 7 سرباز کشته شدند

سرویس سوریه – مرکز رسانه ای SDF اعلام کرد در مقابل حملات ارتش ترکیه به کردستان سوریه درست به یک رشته عملیات تلافی جویانه زده است.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه ای نیروهای سوریۀ دموکراتیک (SDF) اعلام کرد در سه «عملیات مشروع تلافی جویانه» علیه مواضع ارتش ترکیه در خاک این کشور، در مجموع 7 سرباز کشته شده اند.

SDF در بیانیه ای که در وبسایت مرکز رسانه ای آن منتشر شده اعلام کرده است اعضای این گروه به تلافی حملات دو روز گذشتۀ ارتش ترکیه به مناطق تحت کنترل مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه، به ویژه کوبانی و عاموده که به کشته شدن یک کودک و پنج نیروی دفاع داخلی منجر شد، سه عملیات علیه نیروهای ترکیه در شهرهای مرزی رحا (اورفا)، دیلوک و ماردین ترتیب داده اند.

بر اساس این بیانیه، در منطقۀ برجوک استان رحا یک توپ هویتزر هدف قرار گرفته که در نتیجه شش تن از خدمۀ آن کشته شده و شماری دیگر مجروح شده اند. در یک عملیات دیگر یک پاسگاه در منطقۀ کارکامیش استان دیلوک هدف قرار گرفته که از تلفات احتمالی آن خبری در دست نیست. و در عملیات سوم، در نزدیکی شهر ماردین یک خودرو زرهی هدف قرار گرفته است که در نتیجه یک سرباز کشته شده و سه تن دیگر مجروح شده اند.

SDF در پایان بیانیه تأکید کرده است که در مقابل حملات ارتش ترکیه به اقدامات تلافی جویانه دست خواهد زد.

در این بیانیه مشخص نشده که از چه سلاحی برای حمله به اهداف مذکور استفاده شده است.

کد خبر 37115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha