ساز ناکوک و اصرار بیجا؛ تیم والیبال شهرداری ارومیه نیامده حذف شد!

سرویس آذربايجان غربى- بعد از انتقادات فراوان از تیمداری والیبال شهرداری ارومیه در وضعیت کنونی بحران مدیریت شهری، شورای شهر(١٠ عضو) اما بر این موضوع اصرار داشتند. حالا تیم نیامده به دلیل وجود بدهی مالی از لیگ برتر کشور حذف شده و سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه هم این موضوع را تایید می کند و این مسئله مُهر تاییدی چندباره است، بر مثل «چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است».

به گزارش خبرنگار کردپرس، در حالیکه شهر ارومیه هنوز با تبعات دامنه دار پرونده عظیم فساد مالی شهردار و شورای های ادوار پیشین دست و پنجه نرم می کند، مناطق محروم شهر از خدمات شهری بی بهره مانده اند، ایستگاه آتش نشانی در کلان شهر ارومیه! با کمبود امکانات و تجهیزات رو به رواست، شهر دارای نقاط بحرانی فراوانی است، پروژه های نیمه تمام بلای جان شهروندان شده است و.. اما در این وضعیت شورای شهر کنونی(١٠ عضو) به فکر تیمداری والیبال و صرف هزینه گزاف شده اند.

موضوعی که با انتقاد تنها عضو مخالف شورای شهر روبه رو شد. صادق توکلی‌مهر، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه و تنها عضو مخالف تیمداری شهرداری ارومیه در شرح دلایل مخالفت خود با تیمداری والیبال شهرداری گفته بود؛ «در طول سالیان گذشته هیچ گونه زیرساخت ملموسی علی‌رغم ادعاهای فراوان برای توسعه ورزش والیبال از قبیل احداث آکادمی و آموزش این رشته به صورت حرفه‌ای صورت نگرفته و صدها میلیارد بودجه شهرداری از جیب شهروندان صرفاً صرف خرید بازیکنان غیرارومیه‌ای و امورات جاری تیم شده و مجددا با وجود تمام این هزینه‌های هنگفت و تبلیغات انجام گرفته نتایج قابل قبولی حاصل نشده است مگر بهره برداریهای سیاسی، باندی و انتخاباتی عده ای معدود! فلذا کسب موفقیت در این حوزه منوط به کار جدی به صورت پایه و ایجاد تحرک ورزشی در مناطق و محلات است که متأسفانه از نبود کمترین امکانات و اماکن ورزشی رنج می‌برند».چرا مخالف تیمداری والیبال شهرداری ارومیه هستم؟

دیگر اعضای شورای شهر اما گوششان بدهکار نبود و در نهایت مجوز تیم داری را با رایزنی های فراوان و اخذ موافقت هیئت حل اختلاف استان و وزارت کشور، کسب کردند، این افراد چندی پیش در حضور رییس کل دادگستری استان چنان از از کمبود ایستگاه آتش نشانی، نیروی مازاد و عدم مدیر پروری، رانت و انبوه پرونده ها و حراج اموال شهر و ... انتقاد کرده بودند که گویی یادشان رفته بود، کارت سبزشان برای ورود به تیم داری حرفه ایی والیبال با این کاستی ها و کمبودها در سطح مدیریت شهری مغایرت دارد! شورای شهر ارومیه از شعار تا عمل!

در سال های گذشته هم که شهرداری ارومیه تیم داری والیبال را بر عهده داشت، عملکرد مالی آن شفاف نبوده و تیم نه تنها در سطح ملی مقام قهرمانی را در کارنامه خود ندیده بلکه از اوایل دهه ٨٠ تا اواخر دهه ٩٠ هم فقط چند مقام دومی و سومی کسب کرده است.

با این حال امسال رای شورای شهر(١٠ نفر) به تیم داری مثبت بود و لایحه اصلاحیه ۴۶ میلیارد تومانی بودجه والیبال از سوی شهرداری با اکثریت آرای اعضای شورا مورد تصویب واقع شد، اما اکنون تیر شورای شهر به سنگ خورده و با بدهی های کلان گذشته تیم روبه رو شده و همین مورد هم باعث حذف تیم از لیگ برتر والیبال کشور توسط فدراسیون شده است! برندگان و بازندگان سودای والیبال در ارومیه

احیای باشگاه تیم شهرداری ارومیه در اولویت کار شورای جدید

علی مصطفی زاده، سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص حذف تیم شهرداری از لیگ برتر به فارس گفت: بودجه تیم شهرداری والیبال ارومیه در سال ۱۴۰۱ توسط شورای قبلی در دی ماه ۱۴۰۰ صفر اعلام و در این راستا تیم شهرداری والیبال ارومیه به طور خواسته یا ناخواسته رو به انحلال و عدم تیم‌داری کشیده شد. با روی کار آمدن شورای جدید در خرداد ماه امسال اعضای شورای سعی بر احیای باشگاه تیم شهرداری ارومیه داشته و ساماندهی این تیم را در اولویت امور خود قرار دادند.

او اضافه کرد: با توجه به برگزاری جلسه با مدیرکل تربیت بدنی و رئیس هیئت والیبال ، اعضای شورای و شهردار ارومیه موضوع والیبال مورد بررسی و طی ۲ ماه گذشته شورای شهر ارومیه مصوبه واریز حق ورودی تیم والیبال شهرداری ارومیه را در صحن شورا مصوب کردند.

مصطفی‌زاده با اشاره به اینکه بودجه شهرداری ارومیه صفر اعلام شده بود تصریح کرد: در کمیته تطبیق فرمانداری این مصوبه با ایراد قانونی مواجه شد و علی‌رغم نظر مثبت تمام اعضا قانون سد راه شده و این مصوبه دوباره به صحن شورا بازگشت. با توجه به بررسی‌ها و فعالیت‌های انجام شده شورای شهر ارومیه دوباره بر این مصوبه رای داده و به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده شد.

بدهی ۲۶ میلیارد تومانی داخلی و خارجی تیم والیبال شهرداری ارومیه

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اواسط تیرماه متوجه این موضوع شدیم که بایستی بودجه باشگاه شهرداری ارومیه با توجه به اصلاحیه انجام شده از صفر خارج و بدهی ۲۶ میلیارد تومانی داخلی و خارجی آن پرداخت شود.با توجه به اینکه تیم شهرداری ارومیه به کادر، بازیکنان و مربی فنی در مجموع ۲۶ میلیارد تومان بدهی داشته بایستی به تسویه بدهی خود اقدام کرده و طی امسال در حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای تیم شهرداری ارومیه در نظر گرفته شده بود.

مصطفی‌زاده بیان‌کرد: در حدود ۴۶ میلیارد تومان برای بودجه شهرداری ارومیه در صحن شورای اسلامی آورده در این راستا مصوبه باز دوباره مورد تایید شورای فرمانداری قرار نگرفت و به صحن شورا بازگشته و طی بررسی‌های انجام شده به شورای حل اختلاف استان که متشکل از استاندار آذربایجان‌غربی و رئیس دادگستری و نمایندگان مجلس بود ارجاع و با توجه به دفاع انجام شده در شورای حل اختلافات استان در نهایت مصوبه شورا حکم تایید تیم‌داری را صادر کرد.

اعلامیه فدراسیون والیبال و شوکه شدن شورای شهر ارومیه

مصطفی زاده با ابراز تاسف اعلام کرد: طی نامه‌نگاری‌های انجام شده از طرف فدراسیون والیبال کشور در خصوص بدهی‌های شهرداری در قراردادها بازیکنان و حق ورودی تیم والیبال که چند روزه گذشته پرداخت شده این باشگاه را دچار مشکل کرد و با سنگ‌اندازی و اهمال کاری موجود باعث بروز مشکلات شد.

سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: در حال حاضر فدراسیون والیبال ایران طی اطلاعیه اعلام کرد به دلیل عدم اقدام مسوولان باشگاه شهرداری ارومیه در ثبت بازیکنان و تسویه بدهی از لیگ برتر والیبال حذف شده است.

او ادامه داد: شورای اسلامی شهر ارومیه به رایزنی خود در خصوص منتفی شدن این تصمیم ادامه خواهد داد و امید است روزنه‌ای به وجود آید که دوباره تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر حاضر شود.مردم ارومیه به عنوان تحلیل گر و آنالیز گر والیبال هستند و تمام سعی خود را خواهیم کرد که این تیم در لیگ برتر حضور یابد.

او در پایان تاکید کرد: به طور قطع اگر برای ما مسجل شود اهمال کاری در این امر وجود داشته از ابزار نظارتی شورای شهر استفاده خواهد شد. همچنین بدهی ۲۶ میلیارد تومانی تیم شهرداری ارومیه بایستی پرداخت شود و این بدهی نیز مشکوک است که بایستی بازرسی لازم انجام و احمال کاری در این امر وجود دارد که به طور حتم اگر قصوری وجود داشته، پیگیر موضوع خواهیم بود .

ساز ناکوک شورای شهر ارومیه؛ تبلیغات یا مدیریت شهری

به گزارش کردپرس، در نهایت مشخص شد اصرار شورای شهر برای تیمداری در کنار بحران مالی و وجود مشکلات فراوان در حوزه مدیریت شهری تا چه اندازه غیر منطقی بود!

شهری که هنوز هم با تبعات گسترده فساد مالی شورا و شهرداران پیشین روبه رواست چگونه می تواند در عرصه تیم داری حرفه ایی که هزینه بردار است ورود کند؟ از چنین اقداماتی به غیر از جنبه تبلیغاتی چه برداشتی دیگری می توان داشت؟!

همانطور که آزاد یوسفی راد روزنامه نگار ارومیه ای در یادداشتی نوشته بود؛ «اگر ارومیه شهر عاشقان والیبال است باید از این عشق و علاقه در مسیری حرفه‌ای بهره گرفت و با تاسیس آکادمی های والیبال و باشگاه‌های خصوصی این رشته اقدام به کسب درآمد کرد نه آنکه دست در جیب شهروندانی نمود که در شرایط حاضر اولویت های‌شان تامین شدن حداقل خدمات شهری در شان یک شهروند برای زندگی روزمره شان است».دود تیم‌داری شهرداری ارومیه در چشم شهروندان‌!

در این وضعیت که حاشیه نشینی در کلان شهر ارومیه بیداد می کند و مشکلات زیاد دیگری دامان شهر را گرفته است، صرف هزینه کرد برای تیم داری در این اوضاع عجیب به نظر می رسد!! و باید گفت؛ «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است»، اما انگار شورای شهرداری ارومیه غیر از این می اندیشند.تیمداری شهرداری ارومیه؛ چراغی است که به خانه روا نداشتند!

گزارش/ تانیا شعفی

کد خبر 37131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha