وصول ۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی طی ۹ ماهه منتهی به آذر ماه سال جاری در استان وصول و به حساب خزانه واریز شد.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی با بیان اینکه براساس قانون باید ۱۵ درصد حقوق دولتی پرداخت شده از سوی معدنداران به حساب خزانه به استان بازگردانده شود، گفت: ۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده، باید حدود ۱۴۶ میلیارد تومان آن برگشت داده شود که تاکنون ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون آن بازگردانده شده است.

وی تعداد پروانه بهره‌بردارای معادن استان را ۳۵۶ فقره و پروانه اکتشاف را ۱۴۰ فقره عنوان کرد و افزود: از مجموع این پروانه ها ۱۵ فقره پروانه بهره‌برداری و ۲۶ فقره پروانه اکتشاف در سال جاری صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اشتغال اسمی معادن استان را پنج هزار و ۸۸ نفر عنوان کرد و اظهار کرد: اشتغال واقعی معادن استان هم چهار هزار و ۱۳۲ نفر است که میزان اشتغال ایجاد شده در معادن استان طی سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۷۰ نفر است.

خلیقی ادامه داد: از مجموع معادن استان ۱۶۷ فقره معدن غیرفعال است که بیشتر آنها مربوط به مصالح ساختمانی هستند که با بهبود وضعیت ساخت و ساز مسکن این واحدها هم فعال خواهند شد.

وی یادآور شد: بیشترین تعداد معادن استان به ترتیب در شهرستان های سقز با ۶۱ معدن، سنندج و قروه هر کدام ۵۹ معدن، بیجار با ۴۵ معدن و کامیاران با ۴۹ معدن واقع شده است.

کد خبر 43391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha