سرانه فضای ورزشی در کردستان 72 صدم سانتیمتر است

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی در استان حدود 72 صدم سانتیمتر است که با میانگین کشوری فاصله معناداری دارد.

به گزارش کرد پرس، حامد جولایی گفت: 35 پروژه ورزشی نیمه تمام در سطح استان کردستان وجود دارد که تعداد 30 پروژه آن فعال بوده و دارای پیمانکار و مشاور هستند و تعداد 5 پروژه نیز غیرفعال بوده که توسط مشاور در حال بروزسانی و تکمیل مطالعات برای شروع مجدد است.

وی با بیان اینکه برای اتمام این تعداد پروژه 2 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، اظهار کرد: مهم ترین مشکل پروژه ها برای افتتاح و بهره برداری کمبود اعتبار و عدم به موقع اختصاص اعتبارات است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه برای اتمام 14 پروژه نیمه تمام در استان 800 میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسیده است، افزود: از این میزان 100 میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز سالن های ورزشی در سطح استان و 300 میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان خوابگاه چهارصد نفره ورزشکاران در سنندج مصوب شده است.

جولایی ادامه داد: همچنین در صورت تخصیص به موقع اعتبار، دو پروژه ورزشی سالن 1200 نفری شهرستان بانه و خوابگاه 200 نفری ورزشکاران شهرستان سقز تا پایان نیمه اول سال آینده به پایان خواهد رسید.

وی در ادامه به سرانه فضای ورزشی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی در استان حدود 72 صدم سانتیمتر است که در صورت اتمام پروژه های ورزشی نیمه تمام، این رقم به حدود 85 صدم سانتیمتر خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه 319 مکان ورزشی زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان کردستان در استان وجود دارد، بیان کرد: در استان 129 مکان ورزشی در اختیار سایر ادارات دولتی و 21 مکان ورزشی در بخش خصوصی در حال فعالیت هستند.

کد خبر 43498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha