نیروهای کرد سوریه بدون حمایت ائتلاف قادر به مقابله موثر با داعش نیستند

سرویس جهان- چارلز لیستر، پژوهشگر مسائل خاورمیانه حمایت های نظامی و لجستیکی ائتلاف به رهبری آمریکا از نیروهای کرد سوریه برای مقابله موثر با داعش را حیاتی خواند.

به گزارش کردپرس، اخیرا مایکل کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا به همراه تعدادی از ناظران و خبرنگاران مسائل خاورمیانه، به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه رفته و از چند بازداشتگاه و کمپی که زندانیان داعشی و وابستگان آنها در آنها نگهداری می شوند، بازدید کرده است.

چارلز لیستر، تحلیلگر مسائل امنیتی اندیشکده خاورمیانه که در این سفر حضور داشته، نسبت به خطراتی که عدم رسیدگی به وضعیت جنگجویان بازداشتی داعش در این منطقه ایجاد می کند، هشدار داده است.

او در رشته توییت های خود حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا از نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها در مبارزه با داعش را حیاتی دانست زیرا به گفته او، نیروهای کرد سوریه بدون داشتن امکانات نظامی و لجستیکی ائتلاف قادر به مبارزه موثر با داعش نیستند. او وضعیت بازداشتگاهها و کمپ ها را خطرناک توصیف کرد.

این پژوهشگر مسائل خاورمیانه از حضور تعداد قابل توجهی از شهروندان غربی بویژه آمریکا در این کمپها خبر داد. لیستر گفته است 21 شهروند آمریکایی، به دلیل ارتباط داشتن با داعش در کمپ روژ تحت کنترل کردها بازداشت هستند.

لیستر زندان غویران یا الصناعه در حسکه را خطرناک ترین زندان توصیف کرده است زیرا به گفته او، در این زندان حدود 10000 جنگجوی اصلی داعش در بازداشت هستند که حدود 5000 تن از این افراد، در جریان آخرین نبرد اصلی کردها با داعش در شهر باغوز سوریه، در سال 2019 اسیر شدند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین با اشاره به این که 25000 کودک وابسته به داعش در کمپ الهول ساکن هستند، آنها را نسل بعدی جنگجویان داعش خواند که در صورت عدم رسیدگی به این موضوع، تبدیل شدن آنها به نسل بعدی داعش جدی است.

کد خبر 43844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha