بارازنی از راه مذاکره با دولت مرکزی عراق مشکلات را حل کنند نه از راه همه پرسی

سرویس آذربایجان غربی_ امام جمعه پیرانشهر در خصوص برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: مسئولان اقلیم کردستان عراق بهتر است از راه مذاکره با دولت مرکزی عراق مشکلات خود را را حل کنند نه از راه همه پرسی و جدایی از دولت مرکزی عراق.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ امام جمعه پیرانشهر گفت: امیدواریم به خاطر مردم و ثبات و آرامش منطقه رئیس اقلیم کردستان عراق از برگزاری همه پرسی خودداری کرده و آن را به تعویق بیندازد.

ملا مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر با اشاره به نزدیک شدن زمان همه پرسی اقلیم کردستان عراق، گفت: با توجه به واکنش کشورهای همسایه و دولت مرکزی عراق و حتی بعضی از احزاب کردی عراق نسبت به انجام همه پرسی در اقلیم کردستان و اعلام مخالفت با احتمال برگزاری این همه پرسی، ضروری است که رئیس اقلیم کردستان عراق در تصمیم خود تجدید نظر کرده و برگزاری آن را به عقب بیندازد.

وی ادامه داد: باتوجه به جو حاکم بر خاورمیانه و خصوصاً فضای ناآرامی که در بسیاری از مناطق کشور عراق حکمفرماست تصمیم به برگزاری همه پرسی نه تنها هیچ منفعتی ندارد بلکه بدون شک ضرر و زیان آن بیشتر از منافعش است.

محمودی با اشاره به این نکته که برگزاری همه پرسی احتمالا باعث جنگ و درگیری نظامی در داخل کشور عراق خواهد شد، عنوان کرد: با برگزاری همه پرسی احتمالا جنگ شروع شود که در این صورت نه تنها مردم عراق بلکه منطقه خاورمیانه نیز با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: مصلحت فعلی ایجاب میکند که مسئولان اقلیم کردستان عراق از تصمیم خود صرف نظر کرده و بخاطر حفظ آرامش مردم و ایجاد ثبات و آرامش در منطقه مشکلات خود را با دولت مرکزی عراق از طریق گفتگو حل نمایند.

کد خبرنگار: 10104

کد خبر 44939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha