نیروهای حشدالشعبی و پلیس فدرالی، قصد حمله به کرکوک را داشتند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فرمانده نیروی پیشمرگ در کرکوک، با تاکید بر اینکە پیشمرگ ها مواضع خود در کرکوک را ترک نمی کنند، اعلام کرد شب گذشته نیروهای حشدالشعبی قصد حملە های گسترده به کرکوک را داشتند.

به گزارش کردپرس به نقل از SNN امروز جمعە 21 مهر/13 اکتبر، جعفر شیخ مصطفی فرمانده لشکر 70 نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان در کرکوک، در کنفرانسی خبری اعلام کرد کە شب گذشته نیروهای حشدالشعبی قصد حمله به کرکوک را داشتند.

شیخ جعفر همچنین گفت کە شمار بسیاری از نیروهای حشدالشعبی و پلیس فدرال عراق قصد حمله به کرکوک را داشته و در تماس با وستا رسول از فرماندهان پیشمرگ کرکوک، از وی خواستند کە نیروی پیشمرگ مواضع استراتژیک خود را تخلیه کرده و فرودگاه و پایگاه نظامی کرکوک را به آنان تحویل دهد، اما این درخواست از سوی نیروی پیشمرگ رد شده است.

وی گفت کە تمامی گفتگوهای فرماندهان پیشمرگ با حشدالشعبی و فرماندهان عراقی، بی فایده بوده و آنان با گفتگو مخالفت کرده اند.

وی افزود کە تخلیه برخی مناطق کرکوک از سوی نیروی پیشمرگ بر اساس نقشە از پیش تعیین شده نظامی و طبق دستور فرماندهان عالی اقلیم کردستان بوده و نیروی پیشمرگ هیچ یک از مواضع استراتژیک خود را ترک نکرده و تمامی ورودی های و راه های ارتباطی و مناطق استراتژیک کرکوک در اختیار پیشمرگ ها است و مناطق تخلیه شده خط تماس بوده و مواضع نظامی نیست.

به گفته این فرمانده پیشمرگ پس از پایان عملیات آزادسازی حویجه حشدالشعبی قصد داشتند همچنانکە مناطق سنی نشین موصل را تصرف کرده اند، تمامی مناطق خانقین تا کرکوک را تحت سلطە خود درآورند.

شیخ جعفر تاکید کرد نیروی پیشمرگ خواهان جنگ نیست اما در آماده باش کامل است و سنگرها و مواضع خود در اطراف کرکوک را برای دفاع از آن، مستحکم کرده و هرچندکە خود را از جنگ و درگیری به دور نگە می دارند، اما در صورت هر گونە حمله ای از این مناطق دفاع می کنند.

کد خبر 46369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha