تاکید وزیر دفاع آمریکا بر جلوگیری از بروز درگیری در کرکوک

سرویس جهان- جیمز ماتیس می گوید تاکنون هیچ گونه درگیری در کرکوک اتفاق نیفتاده است و از این پس هم همه تلاش ها باید در راستای جلوگیری از بروز درگیری و آتش گشودن نیروهای پیشمرگ و عراقی به سوی همدیگر باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه واشنگتن پست، جیمز ماتیس وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تحرکات نیروهای پیشمرگ و عرقی در کرکوک در روز جمعه گفت: از نیروهای عراقی و پیشمرگ می خواهیم بر مبارزه با داعش تمرکز کنند و از درگیری با یکدیگر بپرهیزند.

وزیر دفاع آمریکا افزود: تمرکز همه باید بر مبارزه با داعش باشد ما اکنون نباید روبه روی هم قرار بگیریم. ما نمی خواهیم وضعیت فعلی به صحنه درگیری و شلیک به سوی یکدیگر تبدیل شود.

وی افزود: آمریکا تلاش می کند رابطه تنش آمیز میان طرفین را بهبود بخشد و راهی برای برون رفت بیابد. تاکنون درگیری واقعی میان نیروهای پیشمرگ و عراقی در کرکوک اتفاق نیفتاده است. نیروهای آمریکایی که همراه واحدهایی از نیروهای طرفین هستند تلاش می کنند از تبدیل شدن وضعیت به صحنه درگیری جلوگیری کنند.

جیمز ماتیس گفت: تلاش می کنیم همه چیز را آرام کنیم. بگذارید ببینیم بدون این که تمرکز از روی داعش منحرف شود چطور می توانیم وضعیت را به پیش ببریم.

وی افزود: رهبران آمریکایی با هر دو طرف برای یافتن یک مصالحه دیپلماتیک مراوده دارند. قرار نیست جغرافیا تغییر کند. قرار است آنها در کنار هم باشند مهم نیست این امر چگونه اتفاق می افتد.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد قطعا ما نمی خواهیم زمانی که داعش از بین برود، یک گروه ترویستی دیگر سر بلند کندو یا وضعیت ها و تنش های قدیمی بازگردد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 46395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha