7 هزار میلیارد تومان پروره عمرانی نیمه تمام در استان کرمانشاه وجود دارد

سرویس کرمانشاه- نشست هم اندیشی شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمانشاه با حضور معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نشست هم اندیشی شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمانشاه با حضور معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی در سالن جلسات تدبیر استانداری برگزارشد.

در این نشست شهرداران و اعضای شوراهای شهرهای استان کرمانشاه به بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

استاندار کرمانشاه: شهرداری ها از کسب درآمدهای سنتی بیرون بیایند

هوشنگ بازوند در این نشست، با بیان اینکه با تشکیل شوراها طبق قانون، بسیاری از وظایف دولت به مردم محول شد، اظهارداشت: عمده ی مطالبات مردم و رای که به اعضای شورا می دهند، رای به عمران و آبادانی شهر و روستا است و عمده مطالبه مردم از شوراها به همین منوال است و امیدوار هستیم شوراها جواب رای و اعتماد مردم را در این راستا بدهند.

وی حاشیه نشینی و عدم درآمد شهرداری ها را از بزرگترین چالش های مدیریت شهری خواند و افزود: باتوجه به پائین بودن سرانه درآمد مردم استان کرمانشاه و به تبع کاهش درآمد شهرداری ها، این نگرانی در استان کرمانشاه تشدید شده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: امیدواریم شهرداری ها رویکرد اشتغالزایی و رفع بیکاری را در پیش گرفته و جریان سیال سرمایه را به حرکت درآورند. موانع سر راه سرمایه گذاری را بردارند و از کسب درآمدهای سنتی بیرون بیایند.

وی تصریح داشت: دیگر نباید ماده 100 را منبع درآمد شهرداری بدانیم زیرا در اینصورت شهرداری قانون و جسم شهر را می فروشد. راهکارهای فراوانی برای درآمد شهرداری ها وجود دارد از جمله دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت در پروژه ها است.

مقام ارشد مدیریت استان کرمانشاه با تاکید براینکه شهرداری موفق است که شهروندانی پولدار داشته باشد و سرانه درآمد مردم را افزایش دهد، گفت: یکی از چالش های جدی کنونی شهرداری ها معوقه حقوق شهرداری ها است.

وی با بیان اینکه شهرداری ها و شهرسازی با حمایت شورای عالی شهرسازی می توانند مسکن را از رکود خارج کنند، خاطرنشان ساخت: شهرداری ها در شورای عالی شهرسازی مدافع ندارند و گاها مصوبات آن باعث تشدید رکود مسکن می شود و نه رونق آن.

بازوند از معاون وزیر خواست راه را برای کلانشهر شدن کرمانشاه هموار کند تا بدین طریق از امتیازهای این عنوان بتوان برای توسعه شهر کرمانشاه استفاده نمود.

وی حاشیه نشینی شهر کرمانشاه را بسیار نگران کننده دانست و تاکید کرد: وجود 370 هزار نفر حاشیه نشین در کرمانشاه یک بحران جدی و یک زخم عمیق بر پیکر این شهر است که باید زودتر به فکر آن بود زیرا ترکش های آن به تمام پیکره ی شهر می خورد.

استاندار کرمانشاه به وجود 7 هزار میلیارد تومان پروره عمرانی نیمه تمام در استان اشاره کرد و بیان داشت: خیلی از پروژه ها تخصیص کمی دارند. علاوه بر این نیازمند سرمایه گذاری های بزرگی هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت گاها نسخه هایی را درخصوص پروژه های عمرانی می پیچد که قابل تعمیم برای 31 استان کشور نیست، یادآورشد: برخی از مصوبات آن نیز برای استان در حرکت کرمانشاه یک سم مهلک است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه: وجود 30 میلیون تن نخاله دپو شده در کرمانشاه

مجتبی نیک کردار از تدوین برنامه پنج ساله ششم توسعه در بخش عمرانی و زیرساخت استان خبرداد و گفت: در طی 4 سال گذشته راه آهن کرمانشاه پس از 27 سال از آغاز مطالعات آن به انجام رسید و در حال حاضر نیز روزانه یک قطار باری از آن رفت و آمد می کند اما جهت جابجایی مسافر و امکان رسیدن قطار به سرعت مناسب کارهای تکمیلی درحال انجام است.

وی ادامه داد: تبدیل منو ریل کرمانشاه به پروژه قطار سبک شهری، تکمیل و بهره برداری از سدهای داریان، تنگ حمام، دایک و آبگیر سدهای شرفشاه، زمکان و جامیشان، احداث 171کیلومتر بزرگراه در نقاط مختلف استان، بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح ده مجنون، آغاز عملیات احداث دو تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین(ع) و امام خمینی(ره)، آغاز احداث پارک 180 هکتاری در تپه سراب قنبر، ساخت ترمینال موقت پروازهای خارجی با زیربنای 3 هزار متر مربع، بهره برداری از 4 بیمارستان، تبدیل کاروانسرای بیستون به هتل پنج ستاره با برند هتل لاله، تاسیس و راه اندازی بازارچه های سومار و تیله کوه، تکمیل و تحویل 28 هزار و 500 واحد مسکن مهر، گسترش زیرساخت های آموزش، بهره برداری از ورزشگاه 15 هزار نفری، گاز رسانی به 5 شهر و 673 روستا، اجرای طرح هادی در 209 روستا و آبرسانی به 353 روستا از جمله اقدامات صورت گرفته حوزه عمرانی در دولت تدبیر و امید بوده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه یکسان نمودن عناوین عوارض محلی، منطقه بندی استان به لحاظ ساماندهی پسماند، تنظیم پیش نویس ضوابط بودجه سال 96 و آموزش شهرداران از جمله فعالیت های حوزه شهرداری های کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه اولین استان بازیافت کننده پسماندها در ایران است، عنوان کرد: علاوه براین اولین استانی است که بازیافت نخاله ها را آغاز کرده است و درحال حاضر 30 میلیون تن نخاله دپو شده در استان کرمانشاه وجود دارد.

نیک کردار در پایان تاکید کرد: شهرداری ها از لحاظ مالی انضباط ندارند که در راستای انضباط در شهرداری ها ساختارهای تشکیلاتی ایجاد شده است.

شهردار کرمانشاه: شهرداری کرمانشاه 200 میلیارد تومان از دستگاه های دولتی طلب دارد

آرش رضایی در ابن نشست، کرمانشاه را به لحاظ برخی از شاخص ها، یک شهر خاص در کشور توصیف کرد و اظهارداشت: اگر وزارت کشور به این استان توجه نکند در آینده دچار بحران های وسیع خواهد شد.

وی ادامه داد: امکاناتی که شهرداری کرمانشاه دارد در حد یک شهر 100 هزار نفری است اما از نظر دسته بندی جمعیتی شهری یک میلیونی است.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اجرای تبصره 36 که در آن طلب شهرداری ها از دستگاه ها توسط دولت جبران می شود، گفت: شهرداری کرمانشاه 200 میلیارد تومان از دستگاه های دولتی استان طلب دارد اما تنها 2 میلیارد تومان به ما داده شده، گفتند این تبصره برای شهرهای زیر 50 هزار نفر است که بعدا متوجه شدیم عمده این اعتبار را شهرداری قم و اصفهان برده اند بطوریکه شهرداری قم 700 میلیون تومان دریافت کرده بود.

وی با بیان اینکه کرمانشاه تنها استانی درکشور است که اتوبوسرانی آن در دست بخش خصوصی است، عنوان کرد: گاها که رانندگان اتوبوس درون شهری کرمانشاه اعتصاب می کنند کل نظم شهر دچار اختلال می شود. در این راستا تقاضای وام کم بهره برای خرید 50 دستگاه اتوبوس کردیم و پس از آنکه در لیست قرار گرفتیم با شرکت تولید کننده نیز قرار داد بستیم اما ابتدا گفتند شهرهای کوچکتر در اولویت قرار دارند و بعدا کلا کرمانشاه را از لیست حذف کردند.

رضایی با نگران کننده خواندن وضعیت امکانات آتش نشانی کرمانشاه، متذکر شد: تجهیزات شرکت بازیافت کرمانشاه فرسوده است و برای نوسازی آن تقاضای وام کم بهره کرده ایم که هنوز در اولویت قرار نگرفته ایم.

وی در پایان با انتقاد از عدم وجود یک نقشه دیجیتال برای کلانشهر کرمانشاه، گفت: در شهرداری کرمانشاه پروانه ها هنوز به شکل دستی صادر می شوند.

کد خبر 46397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha