سرویس آذربایجان غربی- درحالی که فرماندار بوکان وعده داده بود پروژه سیلوی هفتاد هزارتنی بوکان در سالجاری به اتمام می رسد، خبرها از توقف عملیات اجرایی این پروژه در آستانه پایان فصل عمرانی خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پیمانکار پروژه سیلوی هفتاد هزار تنی شهرستان بوکان، روز پنج شنبه (19 مهرماه) به کارگران این پروژه خاتمه فعالیت آنها را اعلام کرد و یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به کردپرس گفت: اتمام رقم مالي پيش بيني شده در قرارداد علت توقف عملیات ساخت این پروژه است.

بوکان به انبار غله آذربایجان غربی معروف است و ساخت سیلوی 70 هزار تنی شهرستان بوکان به هدف حل مشکلات ذخیره سازی گندم در این شهرستان در سال 83 کلنگ زنی شد.

قرار بود این پروژه در عرض دو سال و نیم به بهره برداری برسد اما تا سال 95، پیشرفت فیزکی این پروژه به 60 درصد رسید.

در بهار امسال، پیمانکار پروژه سیلوی بوکان تغییر کرد و «جمال خسروی» فرماندار این شهرستان در اولین جلسه شورای اداری در سالجاری اعلام کرد که سیلوی این شهرستان امسال به بهره برداری می رسد.

به گفته یک منبع خبری و آگاه، در سه ماه اول امسال ساخت این پروژه به سرعت ادامه پیدا کرد اما بعد از سه ماه به علت کمبود اعتبارات، پیمانکار تعداد کارگران پروژه را از 150 نفربه 10 نفر تقلیل داد و پروژه به حالت نیمه راکد درآمد.

این منبع آگاه در ادامه به کردپرس گفت: هم اکنون این پروژه هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام نیاز به سه میلیار تومان اعتبار دارد و با توجه به اینکه تنها یک ماه به پایان فصل عمرانی باقی مانده است، دیگر نمی توان انتظار داشت سیلوی هفتاد هزار تنی بوکان در سالجاری به مرحله بهره برداری برسد.

از طرفی دیگر، مدتی قبل «نادر صفرزاده» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی اعلام کرد احداث سیلوهای جدید و همچنین خرید و ذخیره سازی گندم توسط سیلوهای غیرمجاز در راستای حمایت از صنف سیلوداران، سیلوسازان، کارخانه داران و به جهت اشباع شدن آن در استان ممنوع است./

کد خبر 46416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha