شهر رقه امروز یا فردا به طور کامل آزاد می شود

سرویس جهان- نوری محمود سخنگوی ypg می گوید آزادسازی شهر رقه از کنترل داعش در حال اتمام است و امروز شنبه یا فردا یکشنبه آزادسازی کامل این شهر از کنترل داعش اعلام می شود.

به گزارش کردپرس، رایان دیلن سخنگوی ائتلاف ضدداعش به رویترز گفت: نیروهای کرد-عرب سوریه تا دیروز جمعه توانسته اند حدود 85 درصد از شهر رقه را از کنترل نیروهای داعش خارج سازند. انتظار داریم درگیری های شدیدی در روزهای آینده با داعش در رقه داشته باشیم. اما نمی توانیم تاریخ دقیقی برای شکست کامل داعش در رقه تعیین کنیم.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته حدود 100 تن از نیروهای داعش خود را تسلیم نیروهای کرد-عرب سوریه دموکراتیک کرده و از شهر بیرون برده شده اند.

با این حال، نوری محمود سخنگوی نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق یا YPG به رویترز گفت: نبرد با داعش در رقه در حال پایان یافتن است و امروز (شنبه) یا فردا(یکشنبه) شهر رقه به طور کامل آزاد خواهد شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد با توافق میان ائتلاف ضدداعش و نیروهای سوریه دموکراتیک با داعش، نیروهای این گروه با اتوبوس از شهر رقه بیرون برده شده اند.

این سازمان در بیانیه ای افزود: نیروهای داعش به همراه خانواده هایشان از رقه بیرون رفته اند و اتوبوس هایی برای بیرون بردن باقی مانده نیروهای خارجی داعش و خانواده هایشان وارد رقه شده اند. این سازمان اشاره ای به محل بعدی استقرار نیروهای داعش پس از بیرون رفتن از رقه نکرده است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 46419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha