ارتش ترکیه حتی نمی تواند یک وجب به عفرین نزدیک شود

سرویس سوریه – سیپان حمو، فرمانده کل نیروهای ی.پ.گ در اظهاراتی با هشدار تند به دولت ترکیه عنوان کرده است: ارتش ترکیه حتی نمی تواند یک وجب به عفرین نزدیک شود.

به گزارش کردپرس به نقل از هاوارنیوز، سیپان حمو، فرمانده کل نیروهای کرد ی.پ.گ در اظهاراتی با اشاره به عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در خاک سوریه تحت عنوان مناطق عاری از درگیری در ادلب عنوان کرد: هدف اصلی ترکیه محاصره کانتون عفرین و منطقه شهبا است. نمی توانند حتی یک وجب به عفرین نزدیک شوند. ی.پ.گ، ی.پ.ژ، جیش الثوار، مردمان کرد عفرین و شهبا به دولت ترکیه درسی تاریخی خواهند داد. اگر دولت ترکیه حمله ای به منطقه شهبا و عفرین صورت دهد شکست دولت ترکیه تنها محدود به این مناطق نخواهد بود و در هر جایی که سیاست دشمنی با کردها را پیش گرفته اند شکست خواهند خورد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ترکیه بر روی عفرین حساب استراتژیکی باز کرده است. ولی سیاست های خاورمیانه ترکیه یک به یک با شکست روبه رو شده اند. رویای نوعثمانی گری ترکیه به واقعیت تبدیل نشد. در مصر، تونس، لیبی شکست خورد. در یمن حتی نتوانست نقشی بر عهده بگیرد. سیاست های سوریه جواب نداد. قدم به قدم شکست خورد. به همین خاطر است که اکنون با تمام امکانات خود در حال لشکرکشی به سمت ادلب است.

فرمانده کل نیروهای ی.پ.گ به همکاری ترکیه با گروه تروریستی النصره نیز اشاره کرده و خاطرنشان کرد: ترکیه ای که باید در ادلب با النصره مبارزه می کرد با این گروه تروریستی ائتلاف کرده است. ترکیه به النصره گفته است "با شما مشکلی نداریم ولی مناطقی که در جنوب عفرین در کنترل دارید را باید به ما بدهید. در صورتی که این مناطق را به ما تحویل دهید با شما نخواهیم جنگید" النصره نیز این پیشنهاد را پذیرفته است. یعنی دولت ترکیه به النصره حمله نخواهد کرد و النصره نیز برخی مناطق تحت تصرف خود که در برابر کردها مناطق استراتژیکی به حساب می آیند را به ترکیه خواهد داد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 46420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha