مام جلال با سازش سیاسی، سه قومیت اصلی عراق را در دولت، مجلس و ریاست جمهوری گردهم آورد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان تاکید کرد که جلال طالبانی دبیرکل فقید این حزب، با ایجاد سازش سیاسی در عراق توانست سه قومیت اصلی عراق را در دولت و مجلس و ریاست جمهوری عراق گردهم آورد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت رسمی اتحادیه میهنی کردستان، ملا بختیار مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی در دیدار با حمید درویش دبیرکل حزب پیشرو کردهای سوریه و هیئت همراه وی به تشریح و تبیین ابعاد و جنبه های شخصیت سیاسی و اجتماعی جلال طالبانی دبیرکل فقید اتحادیه میهنی کردستان و رئیس جمهور پیشین عراق که در تاریخ 11 مهر/3 اکتبر بدرود حیات گفت، پرداخت.

وی افزود که راه زنده و روشن نگه داشتن مام جلال و باورهای وی در تاریخ این است که اتحادیه میهنی دستاوردهای دیگری را در راه و مسیر فکری و عملی مام جلال محقق کرده و این خود مهمترین پیام است که باید اعضا و همراهان و همسنگران و کادرهای اتحادیه میهنی همیشە در یاد و نظر خود داشتە باشند.

ملا بختیار با اشارە به نقش حکیمانه مام جلال تاکید کرد که دستاوردهای مام جلال، وی را برای همیشە و نسل اندر نسل در تاریخ زنده نگە می دارد و رهبرانی که می توانند دستاوردهای عظیم برای مردم خود، کسب کنند، کمیابند؛ دستاوردهای مام جلال نیز دارای این ویژگی ها است:

اول: مام اولین رهبر قیام های های طولانی بود که هرگز از پای نایستاد و قیام خود را به پیروزی رساند.

دوم: خودمختاری را تبدیل به فدرالیسم کرد و دستاوردهای آن را برای کردها و عراق در تاریخ نهادینە کرد.

سوم: دوران ریاست جمهوری مام جلال در عراق زمانی بود که عراق ویران و گرسنە بود، اما او با کمترین اختیار سیاسی و بیشترین قدرت کاریزماتیک سیاسی و شخصیتی خود، توانست تاثیری بزرگ بر قانون اساسی عراق داشتە باشد. او توانست عراق را از جنگ های طایفی حفظ کند، وی همچنین توانست تمامی روابط اقلیمی، منطقەای و جهانی عراق را دوبارە بنیان نهاده و عادی سازی کند.

چهارم: مام جلال توانست از طریق ایجاد سازش سیاسی در عراق سە قومیت اصلی این كشور را در دولت، مجلس و ریاست جمهوری عراق گردهم آورد.

پنجم: مام جلال تنها رهبر سیاسی در کردستان و منطقە است که دارای فلسفە و ایدلوژوی خود بود.

ششم: مام جلال طراح پایان دادن به جنگ داخلی بود.

کد خبر 46423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha