اجازه تشکیل کریدور ترور در شمال سوریه را نخواهیم داد

سرویس ترکیه – بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی با اشاره به حضور نیروهای ارتش ترکیه در شمال سوریه عنوان کرده است: اجازه تشکیل کریدور ترور در شمال سوریه را نخواهیم داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دوغان، بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه و سخنگوی حکومت در اظهاراتی با اشاره به عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در سوریه عنوان کرده است: هر بار که با مقامات آمریکایی دیدار کردیم بر این موضوع تاکید کرده ایم که پ.ی.د و ی.پ.گ شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک هستند و هر بار از آنان سوال کرده ایم که این 3 هزار و 500 کامیون سلاح و مهماتی که به پ.ی.د داده شده است علیه چه کسانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ترکیه در این منطقه اجازه نخواهد داد تا یک کریدور ترور تشکیل شود. ما مخالف این مسئله هستیم و اقدامات لازم برای مقابله با آن را انجام داده و انجام خواهیم داد. واضح و روشن عرض می کنم، هیچ کس انتظار نداشته باشد که ما اجازه بدهیم از آن مناطق (شمال سوریه) تهدیدی علیه دولت و ملت ترکیه به وجود آمده و ما ساکت بنشینیم. این موضوع را با عملیات سپر فرات نشان دادیم که در حد حرف نیست. اکنون نیز در آنجا هستیم.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: کسانی که در پی تشکیل کریدور ترور در شمال سوریه هستند در پی وصل کردن کانتون عفرین به ادلب بوده و از آنجا در پی دستیابی به دریای مدیترانه می باشند. هم برای جلوگیری از سیل پناهندگی از آنجا به سوی ترکیه و هم دفع گروه های تروریستی همچون تحریر الشام از آن منطقه در آنجا حضور داریم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 46435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha