اعلام اعتصاب سراسری معلمین در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- معلمین ناراضی در بیشتر شهرهای اقلیم کردستان، در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود، ضمن برگزاری تظاهرات اعتراضی، اعلام اعتصاب سراسری کردند.

به گزارش کردپرس، امروز چهارشنبه 10 آبان/1 نوامبر، معلمین ناراضی در اقلیم کردستان در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود از دولت اقلیم، در شهرهای سلیمانیه، حلبچه، دربندیخان، کلار و کویه دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

طی سه سال گذشتە این تظاهرات برای دریافت حقوق کامل معلمین از دولت اقلیم کردستان ادامە داشتە و غالبا دیگر حقوق بگیران اقلیم نیز به آنان پیوستە اند.

معلمین معترض در تظاهرات امروز شهر سلیمانیه که پس از اتمام مهلت یک ماه به دولت اقلیم برای پرداخت حقوق برگزار شد، اعلام کردند که آنچە اکنون در اقلیم کردستان با آن موجە هستند، شکست سیاسی، اداری و اقتصادی دولت اقلیم کردستان است.

تظاهرکنندگان همچنین اعلام کردند که از امروز به مدت 12 روز در اقلیم کردستان اعلام اعتصاب سراسری کرده و از کارمندان دیگر ادارات و نهادهای دولتی نیز می خواهند که در محل کار خود حاضر نشده و به این اعتصاب بپیوندند.

همچنین تاکید کرده اند که تمامی راه های دمکراتیک را برای نیل به اهداف و حقوق خود در پیش می گیرند.

دولت عراق در سال 2014 اقدام به قطع بودجە اقلیم کردستان و متوقف کردن پرداخت حقوق کارمندان، معلمین و دیگر حقوق بگیران در اقلیم کردستان کرده و دولت اقلیم نیز به دلیل کمبود بودجە، بحران اقتصادی فزایندە، کاهش نرخ نفت، جنگ داعش و حضور یک میلیون و 800 هزار آوارە جنگ داعش قادر به پرداخت حقوق کامل آنان نبوده ودر این مدت حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم با کاهش چشمگیر و تعویق های چند ماهە پرداخت شده و این مسئلە اعتراضات گسترده، تظاهرات دنبالە دار و اعتصاب های طولانی مدت را در اقلیم به دنبال داشتە است.

کد خبر 47503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha