جمع آوری ۳۰ هزار امضا برای تفکیک پیرانشهر و سردشت

سرویس آذربایجان غربی- نماینده سردشت و پیرانشهر از جمع آوری 30 هزار امضا برای تفکیک پیرانشهر و سردشت خبر داد و گفت: در پیش نویس لایحه دولت نیز موافقت شد.

به گزارش کردپرس، رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: پیشنهاد ما این بود که پیرانشهر و سردشت هر کدام یک نماینده مستقل داشته باشند.

نماینده مردم سردشت و پیرانهشر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه‌ای را با کارگروه تشکیل شده در کمیسیون شوراها برگزار و پیشنهادات خود را ارائه کردیم که امیدواریم این پیشنهادات لحاظ شود و دولت نیز در پیش نویس لایحه آورده که این پیشنهاد لحاظ شود.

وی با بیان اینکه سردشت 8 هزار مصدوم شیمیایی دارد، افزود: سردشت و پیرانشهر 220 کیلومتر مرز مشترک خارجی دارند و مشکلاتی مانند کوله بری و بیکاری داریم همچنین مرزهای تمرچین با اربیل و کیله سردشت با سلیمانیه بسیار مهم هستند.

خضری با بیان اینکه یکی از مطالبات دیرینه منطقه افزایش تعداد نمایندگان است ، متذکر شد: حوزه به لحاظ طولی سنگین است و 2 نماینده نیز به سختی می‌توانند فعالیت کنند زیرا مجموعا 483 کیلومتر وسعت دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به خاطر جغرافیای خاص این منطقه و صعب العبور بودن جاده‌ها دسترسی سخت و زمان بر است، ادامه داد: یک نماینده نمی‌تواند در همه موارد حضور داشته باشد و این مطالبه به حق مردم است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس نهم و در سال 92 حدود 30 هزار امضا جمع شد تا این 2 حوزه از یکدیگر تفیک شوند، گفت: به کمیسیون شوراهای مجلس نهم این امضاها نهم تقدیم شد و در پیشنهاد اخیر نیز به این موارد اشاره کردم و کمیته‌ای تشکیل شده و منتظر نظر مثبت هستیم و امیدواریم در لایحه دولت نیز این موارد لحاظ شود تا دولت و مجلس به توافق برسند./

کد خبر 47659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha