بغداد درصدد محدود کردن اقلیم کردستان از طریق قانون بودجه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دبیر کمیسیون دارایی مجلس نمایندگان عراق عنوان کرد: دولت مرکزی درصدد است از طریق لایحه بودجه سال 2018 عراق محدودیت‌هایی برای اقلیم کردستان ایجاد کند که رهایی از این محدودیت‌ها در آینده برای اقلیم بسیار دشوار خواهد بود.

به گزارش کردپرس به نقل از NRT، احمد حاجی رشید رئیس فراکسیون جماعت اسلامی کردستان و دبیر کمیسیون دارایی پارلمان عراق طی کنفرانسی مطبوعاتی عنوان کرد: تمامی جریان‌های شیعه عراق به توافق رسیده‌اند که سهم بودجه اقلیم کردستان عراق از بودجه 2018 عراق را به عدد 67. 12 درصد کاهش دهند.

وی افزود: طی سه سال گذشته نیز چنین تلاش‌هایی انجام شده نمایندگان شیعه و سنی با جمع آوری امضا خواستار کاهش سهم بودجه اقلیم کردستان شده‌اند ولیکن با مذاکرات انجام شده با جریان‌های کردستانی این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است.

حاجی رشید تصریح کرد: در پیش نویس بودجه 2018 عراق در تمامی قسمتهایی که نامی از اقلیم کردستان آمده است به استان‌های اقلیم کردستان تغییر یافته و این به معنای تلاش بغداد برای انحلال اقلیم کردستان به عنوان یک کیان سیاسی و اقتصادی و تعامل مستقیم با استانداری‌ها است.

دبیر کمیسیون دارایی پارلمان عراق افزود: کُردها باید از طرق مذاکره، بایکوت و یا میانجیگری طرف سوم نسبت به حفظ منافع و حقوق خود در لایحه بودجه سال 2018 عراق اقدام نمایند.

شایان ذکر است در چند روز گذشته رسانه‌های عراقی به انتشار پیش نویس لایحه بودجه 2018 عراق اقدام کرده‌اند که در آن سهم اقلیم کردستان از 17 درصد به 67. 12 درصد کاهش یافته عبارت دولت اقلیم کردستان در آن امحا شده است.

کد خبر 47687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha