گزارش کردپرس از نشست برنامه ریزی گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه- نشست برنامه ریزی یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در استانداری کرمانشاه برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نشست برنامه ریزی یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور پیش از ظهر امروز یکشنبه(14 آبان ماه) در محل سالن جلسات امید استانداری کرمانشاه برگزارشد.

گردشگران در جستجوی مقصدهای گردشگری جدید هستند

اویس کیانی در این نشست ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرهنگ عمومی را در 4 بخش؛ درونی، بیرونی، نمادی و نهادی می دانند، اظهارداشت: اگر این عناصر سازنده را در صنعت گردشگری مد نظر داشته باشیم، همه ی این 4 بخش در راهنمای گردشگری نهفته است.

وی ادامه داد: از 10 سال پیش گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور به بهانه روز جهانی گردشگری که 21 فوریه است، هرسال در یکی از استان های کشور برگزار می شود.

رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشور با اشاره به عضویت 71 کشور جهان در کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان، تصریح داشت: هرساله راهنمایان گردشگری دنیا در جمع های بزرگ و کوچک گردهم می آیند اما گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران، بزرگ ترین این نوع گردهمایی در دنیا است.

وی تاکید کرد: راهنمایان گردشگری همیشه سفر می کنند و برای خودت درآمد زایی می کنند اما در سفری که برای حضور در گردهمایی خواهند داشت، خود هزینه می کنند تا اتفاقات مثبتی را برای خود و برای استان میزبان رقم بزنند.

کیانی رویدادهای قبل و بعد این گردهمایی را حائز اهمیت دانست و گفت: در این گردهمایی ها هدف این نیست که هزینه ای را بر دوش استان میزبان بگذاریم و کار تمام شود بلکه هدف تولید محصول فرهنگی از جهت توسعه گردشگری در آن استان است.

وی خاطرنشان ساخت: راهنمایان گردشگری می توانند جاهای ناشناخته را معرفی، مسیری را برای آن مشخص، برنامه ریزی و بازاریابی داشته باشند.

رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشور با اشاره به برنامه ریزی هایی که از مرداد ماه سالجاری برای برگزاری این همایش در کرمانشاه صورت گرفته است، افزود: تلاش خواهیم کرد از اصحاب رسانه داخلی و خارجی برای حضور در این همایش دعوت کنیم.

وی طراحی و تولید بسته های متنوع استان گردی را تا آذرماه را از جمله اقداماتی هایی خواند که پیش از شروع همایش باید انجام گیرد و متذکر شد: باید در راه معرفی ناشناخته های کشور قدم برداریم. امروزه تورگردانان به دنبال مسبرهای متنوع گردشگری هستند. اکثر گردشگرانی که به ایران می آیند برای اولین بار به این استان نیامده اند بلکه حداقل دو یا چند بار دیگر سفر داشته اند، پس در جستجوی مقصدهای جدید هستند.

کیانی استان هایی که دارای روستاهای زیاد هستند و نیز آثار ناملموس فراوان دارند را استان هایی جذاب برای گردشگران معرفی کرد و گفت: استان های منطقه زاگرس این قابلیت را دارند.

وی با بیان اینکه باید به این مهم برسیم که گردشگری یک صادرات است، یادآورشد: همه استان ها در بحث سرمایه گذاری آثار ناملموس و اتفاقاتی که باعث جذب گردشگر می شود، وارد شوند.

مهمترین محور توسعه کرمانشاه "گردشگری" است

مجتبی نیک کردار با بیان اینکه استان کرمانشاه در دوران پیش از انقلاب اسلامی به عنوان معبر و نه مقصد گردشگری مطرح بود، اظهارداشت: در آن زمان شهرهایی مانند اصفهان، شیراز و تبریز به عنوان مقاصد گردشگری کشور شناخته شده بودند.

وی به وقوع 8 سال جنگ تحمیلی و تاثیرات آن در عدم اقبال گردشگران به استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: مهمترین چیزی که در ابتدا ذهن یک گردشگر را برای انتخاب مقصد گردشگری مشغول می کند، مسئله امنیت است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه ظرفیت های گردشگری بالایی دارد اما جنگ گردشگران را از این استان دور کرد، گفت: از این نظر استان کرمانشاه از یک عقب ماندگی تاریخی رنج می برد.

وی تصریح داشت: در نظریه پایه توسعه استان، توسعه گردشگری، خدماتی و بازرگانی مهمترین محور توسعه استان کرمانشاه معرفی شده است.

نیک کردار از برگزاری جام جهانی کشتی آزاد 2017 به عنوان یک ظرفیت خوب برای شناسانده شدن کرمانشاه یادکرد و ادامه داد: امنیت، مراکز اقامتی مناسب، سیستم حمل و نقل و ارتباطی مطلوب، آموزش های عمومی و خصوصی برای مردم و دست اندارکاران حوزه گردشگری از جمله مواردی هستند که به رونق گردشگری استان می تواند کمک کند.

وی به برگزاری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور اشاره کرد و متذکرشد: هرکدام از راهنمایان گردشگری که در این همایش حضور خواهند یافت می توانند یک مبلغ خوب برای استان ما باشند.

این مسئول کرمانشاه را جزء چند استان اول کشور در بحث داشتن ظرفیت های گردشگری خواند و خاطرنشان ساخت: گردشگری بسیار سریع شغل ایجاد می کند. کافی است تا زمینه ها را فراهم کنیم و تبلیغات خوب داشته باشیم تا گردشگران به استان ما بیایند و شغل ایجاد شود.

به گفته معاون عمرانی استانداری، طرح جامع گردشگری کرمانشاه درحال بازنگری است که این موضوع می تواند به یک جهش در صنعت گردشگری استان منجر شود.

راهنمایان گردشگری سراسر کشور در کرمانشاه گردهم می آیند

جلیل بالایی نیز با بیان اینکه این گردهمایی از تاریخ 29 بهمن لغایت 2 اسفندماه سالجاری در کرمانشاه برگزار می گردد، اظهارداشت: در این گردهمایی 500 نفر از راهنمایان گردشگری ایران و نیز میهمانانی از کنوانسیون بین المللی راهنمایان گردشگری حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: علاوه براین، 50 رسانه خارجی و داخلی این گردهمایی بزرگ 4 روزه را پوشش خواهند داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از به برپایی کارگاه های آموزشی در حاشیه این گردهمایی در راستای آموزش فرهنگ برخورد با گردشگران برای عموم مردم خبرداد.

وی تصریح داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، دیدار راهنمایان گردشگری سراسر کشور با جمعی از شخصیت های استانی و ملی استانی در حوزه های مختلف از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود.

بالایی ضمن اشاره به اعلام آمادگی و همکاری دستگاه های مختلف استان برای برگزاری این همایش، خاطرنشان ساخت: باتوجه به وجود ظرفیت گردشگری جنگ در استان کرمانشاه، در این دوره برای اولین بار از ظرفیت بسیج و سپاه استفاده خواهد شد.

وی در پایان به جذابیت جاذبه های فرهنگی و ناملموس برای گردشگران دنیا پرداخت و یادآورشد: از آنجایی که در استان ما آثاری از همه ادوار تاریخی وجود دارد، کرمانشاه را به عنوان یک استان تاریخی می شناسند درحالی که نباید از ظرفیت های فراوان فرهنگی و ناملموس آن غفلت کنیم.

کد خبر 47713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha