نفوذگاز در شهرهای کردستان 100 درصد و در روستاها 80 درصد است

سرویس کردستان-مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: هم اکنون درصد نفوذ پذیری گاز در جمعیت شهری استان در حدود 100 درصد بوده و نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان حدود 80 درصد است که تا پایان سال 112 روستای دیگر از نعمت گاز بهره مند می شوند که نفوذ گاز در روستاها نیز به 88درصد خواهد رسید.

به گزارش کردپرس احمد فعله گری امروز یکشنبه 14 آبان ماه در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه های گروهی کردستان طی سخنانی با بیان اینکه رسانه ها چشم بینا و زبان گویای جامعه هستند اظهار داشت: انعکاس و بازتاب تلاشها و خدمات نهادها در جامعه و هچنین طرح مطالبات مردم توسط این قشر زحمت کش و دلسوز صورت می گیرد و هرچه رسانه ها منتقدتر، قوی تر و آزادتر و توانمندتر باشند خدمات نهادها بیشتر بازتاب پیدا خواهد کرد و جامعه نیز شاهد رشد و توسعه خواهد شد.
فعله گری به به تشریح عملکرد شرکت گاز کردستان طی شش ماهه امسال پرداخت و افزود: هم اکنون درصد نفوذ پذیری گاز در جمعیت شهری استان در حدود 100 درصد بوده و تنها شهر چناره از توابع شهرستان مریوان به علت قرار گرفتن در بستر سد قرار داشته و گازرسانی به آن در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.
وی به تعهدات این شرکت در گازرسانی به یک هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از هزار و 40 روستای استان از نعمت گاز بهره مند هستند و تا پایان امسال تعداد روستاهای گازدار استان به بیش از هزار و160 روستا خواهد رسید.
فعله گری یادآور شد: خدمت رسانی به مردم به ویژه در روستاهای استان کردستان یکی از اولویت های شرکت گاز است و خوشبختانه به دلیل امنیت ایجاد شده، هم اکنون ما مشکلی برای خدمت رسانی به مردم استان به ویژه در مناطق روستایی نداریم.
مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به تسریع گازرسانی به مناطق روستایی این استان، گفت: در سال جاری هر سه روز یک روستای استان کردستان از نعمت گاز خانگی بهره مند می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و 43 روستا و 28 شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار است تصریح کرد: ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری 100 درصد و درصد نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان حدود 80 درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است و این امر نشان توجه نظام به استان می باشد که تا پایان سال با افتتاح فلکه گاز حدود 100 روستا در دهه فجر و حدود 20 روستای دیگر تا پایان سال نفوذ گاز در مناطق روستای به رقمی 88 درصدی خواهد رسید.
فعله گری، کردستان را یکی از استان های برتر کشور در زمینه گازرسانی به روستاها خواند و اضافه کرد: هم اکنون 40 پیمانکار بومی با اشتغال زایی مستقیم حدود 1000 نفر مشغول گازرساانی به مناطق روستایی هستند و باتوجه به کوهستانی و صعب العبور بودن روستاهای استان، این عملکرد بسیار مطلوب است و اجرای این پروژه ها در استانی که از لحاظ توپوگرافی و جفرافیایی شرایط ویژه ای دارد، فقط با تلاش شبانه روزی پرسنل امکان پذیر بوده و هست و تمام تلاشمان را برای تحت پوشش قرار دادن دیگر مناطق روستایی در پیش خواهیم گرفت.
وی افزود: شرکت ملی گاز برای نصب هر انشعاب در سطح شهرها و روستاها بدون رتبه‌بندی استانها ، 6 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته است و با توجه به شرایط سخت و وضعیت جفرافیایی و توپوگرافی این استان به هیچ وجه جوابگوی هزینه‌های صرف شده برای اجرای پروژه‌ها نیست و گاز کردستان با کاهش هزینه‌ها، کاهش زمان اجرای پروژه ها، انتخاب مسیر مناسب و کوتاهتر برای لوله گذاری و تخریب کمتر منابع طبیعی، باغات و مزارع سعی کرده پروژه ها را با بودجه مصوب و حتی گاهی اوقات با صرف هزینه کمتر به اتمام برساند.
وی گفت: در راستای اجرایی کردن برنامه سال جاری شرکت گاز کردستان در بخش روستایی، قرار است که تا پایان سال ۱۲ هزار و ۷۰۰ علمک نصب شده و ۱۳ هزار خانوار نیز از نعمت گاز خانگی بهره مند شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سایر فعالیت های شرکت گاز استان کردستان، اظهار داشت: در هفت ماهه اول سال جاری ۵۵۰ کیلومتر شبکه گذاری در استان کردستان اجرایی شده است و خوشبختانه هم اکنون روزانه دو کیلومتر لوله گذاری گاز در استان کردستان انجام می شود و به همین دلیل کل لوله گذاری شرکت به بیش از ۹ هزار ۲۰۰ کیلومتر در سراسر این استان رسیده است.
فعله گری به اجرای یک خط جدید ورودی به استان کردستان اشاره کرد و گفت: با تکمیل این خط انتقال در استان کردستان ضمن افزایش ظرفیت و توان استان، زمینه برای صادرات گاز به اقلیم کردستان عراق فراهم می شود و کردستان این توان و قابیلت را پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در هفت ماهه اول سال جاری در استان کردستان شش هزار و ۵۰۰ علمک نصب شده است و کل علمک های استان کردستان به بیش از ۲۵۰ هزار مورد رسیده و به همین دلیل ۴۷۱ هزار مشترک نیز از نعمت گاز بهره مند هستند.
فعله‌گری در پایان گفت: با مصوبه ‌جدید شورای اقتصاد شرکت‌های گاز استانی موظف شدند تا سقف 240 میلیون تومان برای واحدهای صنعتی که در سه سال گذشته از سوخت مایع استفاده کرده اند هزینه کند که در استان کردستان 300 واحد شناسایی شده و در سال جاری برنامه‌ریزی برای گازرسانی به 98 واحد صنعتی صورت گرفته است.

کد خبر 47716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha