توافقی با دولت مرکزی بر سر خودمختاری نداریم/مرزی برای مبارزه با تروریسم نمی شناسیم

سرویس سوریه-شیرزاد ایزدی اظهار کرد:هرگونه گفتگوی ما با دولت مرکزی بر اساس سیستم فدرال برای تمام سوریه است و ما این را مبنای مناسبی برای آینده سوریه می دانیم.

نماینده کانتون های کردستان سوریه در اقلیم کردستان طی مصاحبه با کردپرس ضمن اشاره به تهدیدهای ترکیه علیه منطقه کردنشین عفرین در شمال غربی سوریه،گفت: ترکیه و متجاوزان وابسته به آن تحت عنوان ارتش آزاد با هر بهانه ای قصد تجاوز به عفرین را دارند و از هر وسیله ای استفاده می کنند که به این خواسته خود برسند.

وی ادامه داد:ترکیه چشم دیدن پیروزی کردها در رقه،جزیره،کوبانی،دیرالزور و... را ندارد و وقتی می بیند که کردها موفق شده اند تروریست ها را شکست دهند،به هر اقدامی دست می زند تا جلوی موفقیت ما را بگیرد.

ایزدی با اشاره به اظهارات اخیر مقامات سوریه در خصوص موضوع خودمختاری به کردها،توضیح داد:هیچ گونه توافقی درخصوص موضوع اتنومی و یا فدرالیسم با دولت مرکزی انجام نشده است.پروژه فدرالیسم شمال سوریه،پروژه ای برای تمام سوریه است.

وی تصریح کرد:هرگونه گفتگوی ما با دولت مرکزی براساس سیستم فدرال برای تمام سوریه است و ما این را مبنای مناسبی برای آینده سوریه می دانیم.

نماینده کانتون های کردستان سوریه در اقلیم کردستان با اشاره به نقش کردها و دیگر قومیت ها در عملیات دیرالزور،خاطر نشان کرد: تنها کردها در دیرالزور نمی جنگند بلکه نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه که متشکل از نیروهای کرد،عرب،ترکمن،آشوری،ارمنی و ...هستند در این عملیات حضور دارند.درست است که نیروهای مدافع خلق (ی.پ.گ) و نیروهای مدافع زن(ی.پ.ژ) در آن نقش مهمی را ایفا می کنند اما قومیت های دیگر سوری نیز نقش کلیدی و محوری دارند.

وی افزود:ما می خواهیم با دیگر قومیت های سوریه سیستم دموکراتیکی پایه گذاری نماییم و همگی در جنگ با تروریست ها پیروزی های استراتژیک و سرنوشت سازی به وجود آورده ایم.

ایزدی ضمن اشاره به هدف کردهای سوری برای مبارزه با داعش،گفت:ما با کنترل پایتخت داعش در عملیات خشم فرات،با شروع عملیات طوفان جزیره به سمت آخرین گذرگاه های داعش می رویم و نبرد خود علیه تروریسم را در شرق رود فرات و شهر دیرالزور ادامه می دهیم.

مسئول کانتون های کردستان سوریه در اقلیم کردستان در پایان،اذعان کرد: نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه به عنوان نیرویی کارآمد و ضد تروریستی وجود خود را اثبات کرده اند و هر جایی که لازم شود و تهدیدی بر سر مردم کردستان سوریه باشد برای جنگ با تروریست ها بی صدا نمی مانند.

کد خبر 47717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha