مهمترین تحولات روز یکشنبه 14/8/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز یکشنبه 14 آبان 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • نخست وزیر ترکیه به آمریکا سفر می کند

بر اساس اطلاعات به دست آمده از نهاد نخست وزیری ترکیه، بینالی ییلدیریم، نخست وزیر این کشور در تاریخ 7 الی 10 نوامبر 2017 در یک سفر 3 روزه به همراه هیئتی بلند پایه از مقامات ترکیه به آمریکا سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.

  • رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه: وضعیت کنونی در خاورمیانه پتانسیل افزایش تنش ها را دارد

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی با اشاره به تحولات به وجود آمده در خاورمیانه تاکید کرده است که وضعیت کنونی خاورمیانه پتانسیل افزایش تنش ها را داشته و ترکیه باید از ایجاد یک درگیری جدید در خاورمیانه جلوگیری به عمل آورد.

  • سخنگوی رجب طیب اردوغان اعلام کرد: روسیه، کنگره خلق های سوریه را به تعلیق درآورد/ پ.ی.د دعوت نخواهد شد

ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: روسیه، کنگره ای را که قرار بوده با حضور حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) حول محور بحران سوریه تشکیل دهد به تعلیق انداخته است و پ.ی.د را به آنجا دعوت نخواهد کرد.

  • رئیس حزب وطن: مبارزه مسلحانه غرب آسیا بر آمریکا پیروز شده است

دوغو پرینجک رئیس حزب وطن ترکیه در مقاله ای تحت عنوان "غرب آسیا به وسیله مبارزه مسلحانه پیروز شد" عنوان کرده است: 4 کشور ایران، ترکیه، عراق و سوریه که به منظور تشکیل اسرائیل دوم توسط آمریکا در هدف تجزیه مسلحانه از سوی آمریکا – اسرائیل قرار گرفته بود توانسته اkn با اتحاد مسلحانه در برابر امپریالیسم آمریکایی پیروز شود.

  • تداوم حملات هوایی ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک در شمال عراق

جنگنده های ارتش ترکیه امروز نیز با پرواز در آسمان شمال عراق کمپ های پ.ک.ک را بمباران کرده اند. این حملات از دیروز به شدت ادامه دارد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 47726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha