ایران برجام را تکرار نمی کند

سرویس ایران-مرتضی صفاری نطنزی اظهار کرد:آمریکا با وضع تحریم های جدید قصد دارد ما را به پای میز مذاکره بکشاند در صورتی که ایران برجام را تکرار نمی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی کردپرس، ضمن اشاره به سیاست های خصمانه آمریکا نسبت به ایران،اذعان کرد:آمریکا به این خاطر شرایط تنش را در منطقه فراهم می بیند، به برخی کشورها فشار وارد می کند تا دنباله‌رو سیاست‌ های آنان باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست هارجی مجلس با بیان این مطلب که تحریم هاب جدید آمریکا علیه ایران نقض آشکار برجام است ، اظهار کرد: شاید در لیست منتشر شده تحریمی از سوی خزانه‌داری آمریکا نام موسسات، افراد و نهادهایی جدید نباشد اما طبق برجام هر نوع تحریم جدید نقض این توافقنامه محسوب می شود.

وی، تصریح کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران حفظ برجام است از این رو در شرایط کنونی باید منتظر واکنش طرف های مقابل بود و بعد اقدام به تصمیم گیری به منظور اقدام متقابل کرد.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده که تصمیمات یکباره آمریکایی ها هیچگاه به نتیجه مطلوب نرسیده است و اقدام اخیر آمریکایی ها نیز در این زمره محسوب می شود.

صفاری نطنزی خاطر نشان کرد: ایالات متحده باید بداند که با فشار تحریم ها نمی تواند مجددا ایران را به پای میز مذاکره به منظور اضافه کردن مواد جدید به برجام بیاورد زیرا یکبار برای همیشه در این خصوص مذاکره صورت گرفته و پرونده آن هم اکنون بسته شده است.

کد خبر 47735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha