استاندار:   میهمان نوازی مردم آذربایجان غربی  بزرگترین امتیاز برای استفاده از سرمایه های داخلی و خارجی است

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی گفت: میهمان نوازی مردم آذربایجان غربی در واقع بزرگترین امتیاز برای این استان در جهت استفاده از سرمایه های داخلی و خارجی است.

به گزارش کردپرس، محمدی مهدی شهریاری عصر امروز در نشست مشترک با اعضای مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان و جمعی دیگر از مدیران واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی استان اظهار کرد: تغییرات مثبت و خوبی بعد از برجام در کشور در حال شکل گیری است که امیدواریم بتوانیم از این تغییرات مثبت، به بهترین شکل ممکن برای توسعه و شکوفایی کشور و بویژه استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم درآمدهای بسیار بالا در دولت های نهم و دهم، منابع و ثروت کشور در کارهای زیرساختی و زیربنایی هزینه نشد و نه تنها رشد اقتصادی را پدید نیاورد بلکه در آن دوره، با رشد منفی 7 درصد، تورم بالای 45 درصد و بسیاری دیگر از مشکلات اقتصادی مواجه شدیم و در واقع منابع هرز رفت.

شهریاری افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییر در رویکرد سیاست خارجی و شکل گیری توافق برجام، خوشبختانه شرایط تغییر کرد و تحریم ها برداشته شد؛ اگرچه با فشارهای آمریکا مسائل اقتصادی آنطور که می خواستیم پیش نرفت و یکسری از مشکلات بانکی وجود دارد که امیدواریم با رفع این مشکلات، زمینه پیشرفت و توسعه کشور بیش از پیش فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در شرایط پسابرجام بسیاری از شرکت های بزرگ خارجی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در ایران اعلام کرده اند که امیدواریم با برطرف شدن برخی از مشکلات و گره های بانکی، این سرمایه گذاری ها که بالغ بر 100 میلیارد یورو است در کشور صورت گیرد.

شهریاری به حضور خود بعنوان استاندار در آذربایجان غربی هم اشاره کرد و گفت: در این مدتی که در آذربایجان غربی هستم، موارد مثبت بسیاری را مشاهده کرده ام که مهمترین آن وجود مردم بسیار نجیب، صادق، خونگرم و میهمان نواز در این استان است که در واقع بزرگترین امتیاز برای این استان در جهت استفاده از سرمایه های داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی از استان های بی نظیر کشور در بسیاری از بخش ها است و امیدواریم با تعامل و همکاری مدیران، بخش خصوصی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم به بهترین شکل ممکن از ظرفیت های موجود در جهت رشد، توسعه و افزایش ثروت استان استفاده کنیم.

الکساندر جرجیانا نماینده شورای اقتصادی آلمان نیز که به دعوت استاندار آذربایجان غربی به استان سفر کرده است در این جلسه گفت: در این مدت که در آذربایجان غربی هستم، متوجه شدم استان آذربایجان غربی دارای انسان های بسیار میهمان نواز و همچنین فعالین اقتصادی موفق و مثبت اندیش است و جای کار و پیشرفت در این استان بسیار بالاست.

وی گفت: استاندار جدید آذربایجان غربی فردی دارای تخصص و دانش اقتصادی است و می تواند زمینه شکوفایی و استفاده بهینه از پتانسیل های اقتصادی استان را فراهم کند.

وی در ادامه گفت: از سوی شورای اقتصادی آلمان هر کمکی را در زمینه های مختلف سرمایه گذاری، اقتصادی، کشاورزی و سایر زمینه ها برای این استان انجام می دهم و انتظار دارم که مدیران و فعالین اقتصادی این استان نیز ما را در ساختن این مسیر و توسعه روابط همراهی و یاری نمایند.

بهادری یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: آذربایجان غربی مملو از پتانسیل های اقتصادی، کشاورزی، منابع انسانی و ... است اما مشکلاتی هم دارد که امیدواریم با کمک استاندار آذربایجان غربی و سایر مدیران، این مشکلات را رفع کنیم.

وی افزود: این استان دروازه ای به سمت اروپاست و تحول مثبت اقتصادی در این منطقه منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود.

وی از مکاتبه خود با وزیر نفت برای توسعه صنعت پتروشیمی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: برای توسعه اقتصادی منطقه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و در این رابطه همراه استاندار جدید خواهیم بود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مشکلات کشاورزان آذربایجان غربی خواستار توجه دولت به مشکلات کشاورزان شد و گفت: نباید از یاد برد که ۷۰ درصد کنسانتره کشور در آذربایجان غربی تولید می شود و این استان میتواند قطب صادرات کنسانتره به خاورمیانه باشد.

بهادری احیای دریاچه ارومیه را از مهمترین مطالبات مردم دانست و گفت: مدیریت صحیح آب و بین المللی شدن این مشکل زیست محیطی میتواند نقش بسزایی در احیای نگین آبی آذربایجان داشته باشد.

وی افزود: بخشی دیگر از مشکلات استان به واحدهای تولیدی راکد بر می گردد که باید با برنامه ریزی در جهت احیای آن ها و حمایت از سرمایه گذاری های صورت گرفته گام برداریم.

بهادری گفت: جذب سرمایه گذاری های جدید بویژه خارجی برای استان از دیگر اولویت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که سرمایه گذاری زمینه تولید، رونق اقتصادی و اشتغال را فراهم می کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نمایندگان مجلس نیز بصورت جدی مواردی را که می تواند توسعه کشور و استان ها را به دنبال داشته باشد پیگیری می کنند.

مدیران و تعدادی دیگر از فعالین اقتصادی استان نیز در این نشست، مسائل، مشکلات، مطالبات و دیدگاههای خود را با مقام عالی استان و نماینده شورای اقتصادی آلمان در میان گذاشتند.

کد خبر 47737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha