تناقض در آمار اعلام شدە شهداء و انفال شدگان از سوی دولت اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – در حالی کە دولت اقلیم کردستان بە وجود 182 هزار انفال شدە و بیش از 5 هزار قربانی بمباران شیمیایی حلبچە و جان باختن هزاران تن از پیشمرگ ها در مقابلە با رژیم بعث صدامی تاکید دارد، اما در آمار اعلام شدە بە بغداد در ارتباط با حقوق خانوادە شهدا و انفال شدگان این رقم را 96 هزار و 53 نفر اعلام کردە است.

به گزارش کردپرس، هیئت وزیران اقلیم کردستان بر تأمین حقوق کارمندان اقلیم کردستان که شمار آنها به 1میلیون و 248 هزار و 481 نفر رسیده و ماهانه مبلغ 897 میلیارد و 500 میلیون دینار برای پرداخت به آنان لازم است توسط دولت عراق تأکید کرد.
نکته قابل توجه در آمار اعلام شدە بر اساس سرشماری فصلی سیستم بایومتری اقلیم کردستان، آمار رسمی کل خانواده های شهداء و انفال شدگان اقلیم کردستان است که 96 هزار و 53 تن اعلام شده است و 38.5 میلیارد دینار برای پرداخت حقوق آن ها درخواست شدە است. این در حالی است که مقامات اربیل بارها از کشته شدن بیش از 182 هزار نفر در جریان عملیات انفال توسط رژیم بعث سخن گفته اند.
البته قطعاً در میان این 96053 خانواده شهداء و انفال شدگان، همه شهداء مبارزات کُردهای عراق از ابتدای قیام ملامصطفی (مانند شورش ایلول و شورش گولان و....)و شهدای مبارزات کُردها در دهه 80 میلادی درهمراهی با جمهوری اسلامی برعلیه ارتش بعث، کشته شدگان درگیری های خونین احزاب کُردی در دهه 90 میلادی و شهدای مبارزه علیه تروریستهای داعش و همچنین شهدای عملیات انفال ، نیز منظور شده است.
بدین ترتیب آمار رسمی دولت اقلیم کردستان عراق از 96053خانواده شهداء و انفال شدگان، ، دشه جدی به صحت ادعای قربانی شدن 182هزار کُرد در عملیات انفال وارد کرده است .

کد خبر 47765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha