روسیه به دنبال بیرون کردن آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه است

سرویس جهان- موسسه مطالعات جنگ هدف مسکو از برگزاری کنگره خلق های سوریه در سوچی روسیه و دعوت از کردهای سوریه را به حاشیه راندن مذاکرات صلح ژنو مورد حمایت آمریکا و خارج کردن تدریجی آمریکا از مناطق تحت کنترل کردها در سوریه می داند.

به گزارش کردپرس، موسسه مطالعات جنگ در گزارش کوتاهی فعالیت های اخیر روسیه برای حل بحران سوریه و برگزاری مذاکرات گروه های سوری در خاک خود را تلاشی برای به حاشیه راندن آمریکا در سوریه دانست.

بر اساس این گزارش، تلاش جدید روسیه برای حل بحران سوریه به نوعی برای ایجاد آشتی میان حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه یا PYD با دولت مرکزی سوریه است تا از این طریق آمریکا را از نیروهای کرد سوریه و کردها دور کند و در نهایت واشنگتن را از مناطق شمالی سوریه که تحت کنترل کردهای سوریه است اخراج کند.

بر اساس این گزارش، روسیه حزب کردی اتحاد دموکراتیک کرد سوریه و رقیب آن شورای میهنی کرد سوریه را نیز برای شرکت در کنفرانس سوچی دعوت کرده است. این کشور سعی در دور کردن کردهای سوریه از آمریکا دارد.

به نوشته موسسه مطالعات جنگ، هدف روسیه از نزدیک شدن به کردهای سوریه و نیز معاملات نفتی اخیر این کشور با اقلیم کردستان، کاستن از نفوذ آمریکا در مناطق کردنشین عراق و سوریه است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 47766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha