دستگیری دو نفر در مهاباد به جرم هتک حرمت یک کارمند دولت/دستگیری سارقان 200 میلیون تومان جواهرات در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهاباد از دستگیری دو نفر در مهاباد به جرم هتک حرمت یک کارمند دولت و دستگیری سارقان 200 میلیون تومان جواهرات در مهاباد خبر داد. ب

ه گزارش خبرنگار کردپرس، سرهنگ رضا ظهیریان روز دوشنبه (15آبان ماه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: بخش جرایم اینترنتی در سطح شهرستان مهاباد افزایش یافته است.

سرهنگ رضا ظهیریان افزود: در ۱۵ روز اخیر پلیس فتا موفق شود مواردی از جرایم اینترنتی را کشف کنند که در همین رابطه دو پرونده برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان به ارزش ۲۷ میلیون تومان کشف و فرد خاطی دستگیر و مبلغ نیز به شاکی بازگردانده شد.

وی اظهار داشت: همچنین در ۶ آبان ماه نیز عوامل پلیس فتا به کشف و دستگیری دو نفر در خصوص انتشار تصاویر و فیلم های شخصی و خانوادگی و هتک حرمت یکی از کارمندان دولت اقدام کرده بودند که هر دو نفر تحویل مقامات قضایی و روانه زندان شدند.

ظهیریان ادامه داد: از شهروندان گرامی درخواست می کنیم که تصاویر و اطلاعات شخصی خود را در اختیار کسی قرار ندهند و حتی امکان از ذخیره اطلاعات ضروری و شخصی در موبایل خودداری نمایند و اقدامات امنیتی لازم را در خصوص کارت های حافظه موبایل و سایر وسایل الکترونیکی خود رعایت کنند.

در ادامه فرماندهی نیروی انتظامی مهاباد از افزایش سرقت موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد و افزود: پس از انجام تحقیقات نیروهای آگاهی در عملیاتی غافلگیرانه محل سارقان کشف شد و پس از بازجویی های فنی سارقین به سرقت ۱۹ دستگاه موتورسیکلت اقرار کردند.

سرهنگ ظهیریان ادامه داد: سارقین دستگاه‌های موتورسیکلت را در شهرستان های همجوار با قیمت ناچیز به مال خران می‌فروختند.

وی گفت: پس از تشکیل پرونده سارقین تحویل مقامات قضایی داده شدند و موتور سیکلت ها نیز به مالکین بازگردانده شد.

فرماندهی نیروی انتظامی در خصوص دستگیری سارقین منزل نیز اظهار داشت: در پی مراجعه حضوری شهروند مهابادی مبنی بر سرقت طلا و جواهرات تیم عملیاتی نیروی انتظامی پس از جستجو موفق شد دو سارق حرفه‌ای را با اخذ نیابت قضایی در یکی از شهرستانهای همجوار دستگیر کنند.

وی افزود: سرقت از منزل مهاباد مبنی بر سرقت طلا و جواهرات به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان بود. البته این دو سارق حرفه‌ای به 30 فقره سرقت دیگر نیز اعتراف کردند.

سرهنگ ظهیریان اظهار داشت: در همین خصوص یک دستگاه پژو و تعداد زیادی سیم کارت بدون سند کشف شد و پس از تشکیل پرونده سارقین تحویل مقامات قضایی داده شدند.

وی از شهروندان درخواست کرد طلا و جواهرات خود را به صندوق امانت بانک ملی بسپارند و از نگهداری طلا و جواهرات و پول نقد در منزل خودداری کنند

در راستای مبارزه با کالای قاچاق و ارز و حمایت از کالای ایرانی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مهاباد گفت: در طرح ارتقای امنیت اجتماعی و شعار سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال ملی عوامل انتظامی شهرستان مهاباد طی یک عملیات گسترده موفق شدند از یک دستگاه خودرو وانت پیکان ۱۲۶ هزار نخ سیگاریت خارجی جاسازی شده در ماشین، به ارزش ریالی ۲۹ میلیون ریال کشف و یک نفر را در این خصوص دستگیر کنند.

وی افزود: در ادامه عملیات های نیروی انتظامی ۸۰ هزار عدد انواع قرص روانگردان،تقویت جنسی، نیروزا، تقلبی و غیرمجاز از یک فرد به ارزش ۲۸۰ میلیون ریال کشف شد و یک نفر نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شد.

سرهنگ ظهیریان با اشاره به عملیات ۴۸ ساعته اخیر نیروی انتظامی گفت: عوامل انتظامی موفق شدند ۸۴۲ سوب البسه خارجی قاچاق، ۶۱۱ سوب پارچه خارجی و ۲ هزار و ۱۴ سوب انواع حوله خارجی به ارزش 350 میلیون ریال و سه خودرو را کشف و ۴ نفر قاچاقچی نیز در همین خصوص دستگیر کنند.

کد خبر 47773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha