سه هزار و 32 بیسواد 15 تا 49 ساله در شهرستان سقز

سرویس کردستان- فرماندار سقز گفت: در این شهرستان سه هزار و 32 نفر بیسواد بین سن های 15 تا 49 سال وجود دارد.

به گزارش کرد پرس، علی اکبر ورمقانی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه، ریشه کنی بیسوادی نیاز تلاش همگانی است، افزود: باید از تمام ظرفیت‎های برای شناسایی و معرفی بیسوادان در سطح شهرستان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: دهیاران ، بهورزان و امامان جماعت مساجد روستا از ظرفیت‎های انسانی مناسب برای شناسایی، معرفی و آموزش بیسوادان محسوب می‎شوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سقز همچنین بر نقش مشارکت‎های مردم در اداره مدارس تاکید کرد.

محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به اینکه مدارس تخریبی زیادی در این دو شهرستان وجود دارد گفت: خیران بانه‌ای تقریبا در هر ماه یک مدرسه می‌سازند و انتظار می‌رود خیران سقزی هم در ساخت مدارس بیش از گذشته همت داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از فضا‌های آموزشی استان فرسوده هستند بر همکاری خیران در راستای بازسازی فضا‌های آموزشی و ساخت فرسوده تاکید کرد.

رشید قربانی افزود: برای پرداخت بخشی از هزینه های مدارس، 800 مغازه در مدارس استان کردستان در قالب 16 هزار متر مربع زمین ساخته می شود.

وی عنوان کرد: امسال از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان 40 میلیارد ریال برای تجهیز، تعمیر و سامان دهی استان کردستان اختصاص یافته است که این میزان در سال گذشته، 16 میلیارد ریال بود

کد خبر 47775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha