مصطفی تونا جای شهردار مستعفی آنکارا را گرفت

سرویس ترکیه- پس از استعفای ملیح گوکچک، مصطفی تونا شهردار پیشین یکی از مناطق آنکارا به عنوان شهردار این کلان شهر انتخاب شد.

به گزارش کردپرس به نقل از حریت، مصطفی تونا شهردار پیشین منطقۀ سنجان آنکارا، به جای ملیح گوکچک که به سفارش رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه از سمت خود استعفا کرده بود، به عنوان شهردار آنکارا برگزیده شد.

حزب عدالت و توسعه روز گذشته اعلام کرد مصطفی تونا را به عنوان نامزد شهرداری آنکارا معرفی کرده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تونا در نظرسنجی اعضای ارشد حزب عدالت و توسعه بیشترین آرای موافق را به خود اختصاص داد.

تونا در انتخابات محلی سال های 2009 و 2014 به عنوان شهردار منطقۀ سنجان آنکارا برگزیده شد. وی در فاصلۀ سال های 2002 و 2007 نمایندۀ حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه بود. در همین سال ها وی همچنین نمایندۀ ترکیه در فراکسیون پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا بود.

استعفای گوکچک و تنی چند از همکاران وی در کلان شهرهای دیگر پس از آن روی داد که اردوغان اعلام کرد حزب عدالت و توسعه به منظور آمادگی برای انتخابات سال 2019 دست به تغییراتی در ساختار خود می زند و وقتی برای تلف کردن ندارد.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 47779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha