مهمترین تحولات روز دوشنبه 15/8/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز دوشنبه 15 آبان 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • از سرگیری محدود خدمات روادید میان ترکیه – آمریکا

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکای در خبری عنوان کرده است: ایالات متحده آمریکا بعد از بحران ویزا میان ترکیه – آمریکا که بعد از دستگیری یک تن از اعضای کنسولگری آمریکا در ترکیه به وجود آمده بود؛ در اقدامی ارائه خدمات روادید به ترکیه را به صورت محدود و در موارد ویژه از سر گرفته است.

  • شرکت نظرسنجی SONAR، حزب عدالت و توسعه: 38.51 درصد؛ حزب عدالت و توسعه: زیر حدنصاب انتخابات

شرکت نظرسنجی SONAR، یکی از شرکت های نظرسنجی معتبر ترکیه با انتشار آخرین نتایج نظرسنجی خود اعلام کرده است: بر اساس آخرین نظرسنجی های صورت گرفته احزاب سیاسی ترکیه در انتخابات پیش رو آرایی به این صورت خواهند داشت؛ حزب عدالت و توسعه: 38.51 درصد – حزب جمهوری خواه خلق ترکیه: 23.50 درصد؛ حزب خوب ترکیه: 16.06 درصد – حزب دموکراتیک خلق ها 10.33 درصد و حزب حرکت ملی ترکیه: 7.78 درصد و دیگر احزاب سیاسی در مجموع 3.82 درصد.

  • رئیس پلیس ترکیه: 13 شهر ترکیه در هدف داعش قرار گرفته است

ریاست پلیس ترکیه در بیانیه ای با اشاره به نفوذ تروریست های دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از عراق به ترکیه هشدار داده است، 13 شهر ترکیه در هدف حملات تروریستی شبه نظامیان داعش قرار گرفته است.

  • صلاح الدین دمیرتاش: حزب دموکراتیک خلق ها حزب مردم است

صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در پیامی که از زندان تیپ F ادیرنه منتشر کرده است عنوان کرده است: بارها گفته ام این کشتی به ساحل خواهد رسید زیرا ما نهضت یک نفر نیستیم. شکر خدا سیستم HDP یک نفره نیست و نخواهد شد. صدها زن و مرد دیگر هستند و اگر یک تن از ما زنده بماند حزب را به سوی موفقیت خواهد برد.

  • سخنگوی اردوغان: تركيه درآمد خط لوله نفت اقليم كردستان را به بغداد پرداخت ميكند

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد صادرات نفت عراق از طریق خط لوله ای که از ترکیه می گذرد تا این لحظه قطع نشده و درآمد آن به حکومت مرکزی عراق منتقل خواهد شد، اما بغداد سهم 17 درصدی اربیل را پرداخت خواهد کرد.

  • مصطفی تونا جای شهردار مستعفی آنکارا را گرفت

صطفی تونا شهردار پیشین منطقۀ سنجان آنکارا، به جای ملیح گوکچک که به سفارش رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه از سمت خود استعفا کرده بود، به عنوان شهردار آنکارا برگزیده شد.

  • دادگاه حکم به بازداشت هفت تن از پرسنل وزارت خارجۀ ترکیه داد

هفت تن از پرسنل سابق وزارت خارجۀ ترکیه که به اتهام ارتباط با جنبش گولن از کار اخراج شده بودند، دستگیر شده و به حکم دادگاه بازداشت شدند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 47788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha