علت فوت مادر باردار سردشتی به روایت عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- فوق تخصص نفرولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: مرگ مادر باردارسردشتی ربطی به عمل سزارین ندارد.

به گزارش کردپرس، دکتر خدیجه مخدومی در گفت وگو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در خصوص فوت مادر سردشتی گفت: چهارم آبان ماه بیمار خانم 19 ساله از اهالی سردشت در هفته سی و هفتم حاملگی با فشار خون بالا به بیمارستان سردشت مراجعه می کند که پس از ویزیت توسط متخصص زنان و زایمان دستور ختم حاملگی داده میشود و بیمار تحت عمل جراحی سزارین قرار گرفته و 48 ساعت در بیمارستان تحت نظر قرار می گیرند و مشکل خاصی نداشته و فشار خون بیمار کنترل شده بود و با نظر متخصص محترم بیمار از بیمارستان مرخص می گردد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه شب همانروز ترخیص بیمار دوباره با حال عمومی بد، با تنگی نفس، اختلال در هوشیاری، فشار بالا و خونریزی از ریه به بیمارستان انتقال می یابد.

پزشک متخصص داخلی پس از ویزیت و اقدامات لازم با بنده تماس تلفنی برقرار نمودند و من نیز با توجه به نارسایی کلیه و خونریزی ریه و فشار خون بالای بیمار دستور اقدامات لازم را به پزشک زنان و داخلی برای تثبیت وضعیت بیمار از جمله دیالیز دادم تا اعزام گردد.

دکتر مخدومی تصریح نمود: بیمار صبح روز دوشنبه هشتم آبان ماه به بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه رسید و این در حالی بود که بیمار بسیار بد حال و با افت قلب و افت فشار خون روبرو بود و حتی چند بار دچار ایست قلبی شد و احیا گردید و اقدامات تخصصی مربوطه انجام شد ولی متاسفانه علیرغم تمامی این اقدامات و ویزیتهای مداوم توسط پزشکان متخصص مختلف بیمار فوت کرد .

وی یادآور شد: بر اساس تمامی آزمایشات انجام گرفته و بررسی همه موارد و بر اساس نظر اساتید ، بیماری TTP ( Thrombotic thrombocytopenic purpura ) پورپورای ترومبوتیک ترومبوسیتوپنیک تایید گردید. این بیماری که یک بیماری با اختلال انعقادی خون می باشد مثل طوفان و آتش فشان است که در کمترین زمان می تواند هر فردی را درگیر و در کمترین زمان موجب مرگ وی گردد.

دکتر مخدومی در پایان خاطر نشان کرد: نظر پزشک زنان در انجام سزارین برای این بیمار کاملاً درست بوده و مرگ بیمار هیچ ارتباطی با عمل سزارین او نداشته است.

کد خبر 47789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha