تنها گزینه اقلیم کردستان برای حفظ سهم 17 درصدی بودجه، ترک بغداد است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هوشیار عبداللە نمایندە جنبش تغییر در مجلس عراق گفت: اقلیم کردستان به هیچ وجه نباید بر سر سهم 17 درصدی از بودجه عمومی عراق سازش کند و در صورت اصرار بغداد به کاهش سهم اقلیم کردستان لازم است کُردها پروسە سیاسی این کشور را ترک کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از رادیو نوا، با توجه به کاهش سهم بودجه اقلیم کردستان در پیش نویس لایحه بودجه 2018 عراق از 17 درصد به 67. 12درصد هوشیار عبدالله نماینده پارلمان عراق از لیست جنبش تغییر طی سخنانی اظهار کرد: در صورتی که دولت فدرال بر کاهش سهم بودجه اقلیم کردستان بدون استناد به سرشماری جدید اصرار داشته باشد لازم است تمامی نمایندگان و دولتمردان کردستانی حاضر در بغداد عرصه سیاسی این کشور را ترک کنند.

وی تأکید کرد این راه تنها راه باقیمانده برای رهبران سیاسی اقلیم کردستان است و افزود: باید به هر طریق ممکن برای حفظ سهم 17 درصدی اقلیم کردستان تلاش گردد چرا که در صورت کاهش بودجه به 12 درصد سال‌های آینده نیز این اتفاق تکرار خواهد شد. بدین ترتیب جریان‌های کردستانی نباید به هیچ عنوان تا زمانی که سرشماری نفوس جدید در عراق انجام نشده است به این تصمیم رضایت دهند.

هوشیار عبداللە در پایان ابراز نگرانی کرد که رهبری سیاسی اقلیم کردستان ممکن است به خاطر وضعیت کنونی اقلیم نتواند از آخرین برگ برنده خود نیز به درستی استفاده نماید.

کد خبر 47794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha