روسیه می تواند دوست بهتری از آمریکا برای کُردها باشد

سرویس جهان- مسعود بارزانی ضمن ابراز ناامیدی از حمایت آمریکا از کردها در برابر کنترل دوباره بغداد بر کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه معتقد است روسیه می تواند دوست بهتری از آمریکا برای کردها باشد.

به گزارش کردپرس، مسعود بارزانی که دوره ریاست وی بر اقلیم کردستان هفته گذشته پایان یافت به رادیو ملی آمریکا یا NPR گفت: نیروهای عراقی از تانکهای ابرامز ساخت آمریکا و دیگر تجهیزات این کشور که برای مبارزه با داعش به ارتش عراق داده بود علیه ما استفاده کردند و آمریکا سکوت کرد. ما انتظار این را نداشتیم.

وی ضمن ابراز ناامیدی از عدم حمایت آمریکا از کردهای عراق تاکید کرد: ما جدا به دنبال تجدید نظر در ارتباطمان با آمریکا هستیم. به گفته بارزانی عدم حمایت آمریکا تاثیر منفی بر افکار عمومی در اقلیم کردستان گذاشته است. از عشق و امید و اعتمادی که مردم به آمریکا داشتند کاسته شده و این بی اعتمادی هر روز بیشتر می شود.

به گفته بارزانی روسیه می تواند دوست بهتری برای کردها باشد.

بارزانی افزود: نیروهای پیشمرگ که معمولا حقوق آنها پرداخت نمی شد، با القاعده و داعش مبارزه کردند و جان خود را در این راه از دست دادند.

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق درباره برگزاری رفراندوم و پیامدهای آن گفت: پشیمان نیستم و به آن افتخار می کنم. از این که این فرصت را در اختیار مردم کردستان قرار دادیم تا رای خود را بیان کنند افتخار می کنم.

مسعود باررزانی معتقد است هنوز هم تشکیل کشور مستقل کردی گریزناپذیر است. درست است که بسیاری از جوانان کرد پیشمرگ نیستند اما آنها جنگجو هستند و برای استقلال تلاش خواهند کرد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 47795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha