سران اقلیم کردستان باید عذرخواهی کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شاخه کرکوک اتحادیه میهنی کردستان ضمن اشاره به اینکه اتفاقات رخ داده در اقلیم کردستان نتیجه خوانش نادرست معادلات موجود بوده است، تأکید کرد: تمامی مسئولین ذیربط باید واقعیات را پذیرفته از عموم مردم اقلیم کردستان عذرخواهی کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، شاخه کرکوک اتحادیه میهنی کردستان طی بیانیه‌ای تأکید کرد: آنچه در اواسط ماه گذشته میلادی در اقلیم کردستان و مناطق کردستانی خارج از اداره اقلیم {مناطق مورد مناقشه} اتفاق افتاده است حاصل خوانش نادرست اوضاع و معادلات سیاسی و دیپلماتیک و نظامی از سوی سران اقلیم کردستان بوده است.

در این بیانیه آمده است که عاملان و مسئولین ذیربط باید مسئولیت تاریخی این اتفاقات را پذیرفته از عموم مردم کردستان طلب پوزش نمایند.

شاخه کرکوک اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرده است که اتفاقات اخیر نباید موجب ایجاد شکاف و دوری جریان‌های سیاسی از همدیگر شده بلکه به عکس باید یکپارچگی و وحدت داخلی کُردها را در پی داشته باشد و این اتحاد به عاملی برای عادی سازی وضعیت کرکوک و سایر مناطق مورد مناقشه شود.

بیانیه مذکور تصریح کرده است که جریان‌های سیاسی کردستانی که به هر دلیل و توجیهی کرکوک را ترک کرده‌اند باید به این شهر بازگشته مبارزات مدنی و فعالیت‌های سیاسی خود را از سرگیرند. این مهم به ویژه در مورد مجلس نمایندگان عراق و شورای استانی کرکوک از اهمیت خاصی برخوردار است.

در ادامه ضمن اشاره به خلأ اداری پدید آمده در کرکوک اظهار شده است که این مرحله به هر صورت باید پشت سرگذاشته شده کُردها و سایر قومیت‌های ساکن کرکوک از استقرار شرایط آرام و همزیستی مسالمت آمیز در این استان اطمینان حاصل کنند.

شایان ذکر است روز 16 ماه گذشته میلادی نیروهای عراقی کنترل کرکوک را به دست گرفته روز بعد از آن نیز بر تمامی مناطق مورد مناقشه تسلط یافتند.

کد خبر 47796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha