ترکیه و ایالات متحده به سوی حل بحران ویزا گام بر می دارند

سرویس ترکیه- ایالات متحده و ترکیه اعلام کردند پذیرش درخواست ویزا از سوی اتباع یکدیگر را به صورت محدود از سر می گیرند و بدین ترتیب بحران ویزا میان دو کشور به سوی حل شدن پیش می رود.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از به وجود آمدن تنش در روابط ترکیه با ایالات متحده و خودداری دو کشور از صدور ویزا برای اتباع یکدیگر، اینک با از سر گیری محدود صدور ویزا، دو کشور به سوی حل بحران ویزا گام بر می دارند.

سرویس اطلاعات ویزای آمریکا با ارسال پیام دعوت برای برخی از شهروندان ترکیه که درخواست ویزا کرده بودند، به طور ضمنی نشان داد که این کشور پذیرش درخواست های ویزا در نمایندگی های خود در ترکیه را به صورت محدود از سر گرفته است.

در این پیام آمده است: «نمایندگی های ایالات متحده در ترکیه پذیرش درخواست ویزا را به صورت محدود آغاز کرده اند. کسانی که می خواهند به آمریکا سفر کنند، می توانند مجدداً وقت بگیرند. ولی به دلیل اینکه به تعداد محدودی از متقاضیان وقت داده خواهد شد، ممکن است انتظار افراد بیشتر باشد. در موارد خاص ممکن است به طور اضطراری وقت بگیرند.»

بلافاصله پس از این اقدام سفارت ایالات متحده، سفارت ترکیه در این کشور نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ترکیه در دفاتر دیپلماتیک و کنسولگری های خود در ایالات متحده شروع به دریافت درخواست های محدود ویزا برای شهروندان آمریکایی می کند.

در این بیانیه آمده است: ترکیه از طریق نمایندگی های خود در ایالات متحده آغاز به دریافت درخواست های شهروندان آمریکا به طور محدود خواهد کرد.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 47806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha