داعش را هر چه کسی به وجود آورده است؛ پ.ی.د را نیز آنان تاسیس کرده اند/ عفرین باید از عناصر پ.ی.د پاکسازی شود

سرویس ترکیه – رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: داعش را چه کسانی در منطقه به وجود آورده اند؛ پ.ی.د را نیز همان ها تاسیس کرده اند. عفرین باید از عناصر پ.ی.د پاکسازی شود

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری تایم ترک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی با اشاره به خروج نیروهای ترکیه از رزمایش ناتو در کشور نروژ عنوان کرده است: دیروز در نروژ اتفاقی رخ داده است. یک تابلو به عنوان تابلوی دشمن گذاشته شده بود که بر روی تابلو در یک طرف اسم آتاتورک و در طرف دیگر نیز اسم بنده نوشته شده بود. زمانی که این خبر منتشر شد، رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه و وزیر اتحادیه اروپای ترکیه در راه کانادا بودند. در راه با ما تماس گرفته و در خصوص این مسئله اطلاعاتی به ما دادند. این یک رزمایش ناتو بود که ترکیه 40 نیروی نظامی در آن داشت.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرده است: ما نیز با توجه به این وضعیت دستور خارج کردن نیروهای خود از رزمایش ناتو را صادر کردیم. تاکید کردیم که حتی اگر آن تابلو نیز برداشته شود نیروهایمان را خارج کنیم. ارتباطات لازم صورت گرفته است. این یک بازی متفاوت است، در پاره ای از مواقع امثال این اقدامات صورت گرفته و صورت می گیرد. متاسفانه در داخل ما نیز از اینان وجود دارد.

اردوغان در ادامه سخنان خود تصریح کرده است: هر کسی که داعش را ایجاد کرده است؛ پ.ی.د را نیز همان ها تاسیس کرده اند. به همین خاطر است در همکاری داعش با پ.ی.د ساکت نشستند. عملیات های ما در عفرین بر اساس طرح و برنامه های ریخته شده پیش می رود. عفرین برای ما بسیار مهم است و در حکم هموطنان ما هستند. عفرین باید از عناصر پ.ی.د پاکسازی شود. عمل نکردن آمریکا به وعده های خود که از آغاز بحران سوریه داده شده بود یک نا امیدی بزرگ برای ما بود. نمی خواهیم فریب همان بازی را در عفرین هم بخوریم. بسیاری از مواردی که می توانست بسیار ساده حل شود به وسیله آمریکا به یک بحران غیر قابل حل تبدیل شده است. رقه، منبج و دیرالزور نمونه های بارز این سخن هستند. شما {آمریکا} از 12 هزار کیلومتر آن طرفتر چرا به سوریه می آید؟ این سوالی که شهروندان ما از من می پرسند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 48515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha