بازداشت رئیس شورای استان کرکوک و انحلال این شورا ضروری است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده ترکمانی ائتلاف دولت قانون درمجلس عراق، بازداشت رئیس شورای استان کرکوک و انحلال این شورا را خواستار شد.

به گزارش کردپرس، جاسم محمد جعفر در گفتگو با خبرگزاری «السومریه نیوز» گفت: ریبوار طالبانی، رئیس شورای استان کرکوک به دلیل ایجاد فتنه بزرگی در این استان باید بازداشت شود و شورای استان کرکوک منحل گردد.
جعفر با ابراز تعجب از اظهارات ریبوار طالبانی درخصوص بازگشت به استان کرکوک و از سرگیری فعالیت خود به عنوان رئیس شورای این استان در پی ایجاد مشکلات و بحران سازی و از جمله تصویب برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در استان کرکوک و مخالفت با برکناری نجم الدین کریم، استاندار پیشین کرکوک، برضرورت برکناری او از منصب ریاست شورای استان کرکوک و انحلال این شورا تاکید کرد.

جعفر ضمن اشاره به اینکه تمامی اعضاء شورای استان کرکوک از حزب دمکرات کردستان (پارتی) که تعداد آن ها 18 نفر است، در همه پرسی اقلیم کردستان مشارکت کرده اند، افزود: براساس قوانین عراق دوره عضویت این افراد که برخلاف سوگند قانونی خود عمل کرده اند، پایان یافته تلقی می شود و آن ها نمی توانند به فعالیت خود در این شورا ادامه دهند.

کد خبرنگار: 20103

کد خبر 48553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha