کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی برگزار شد

سرویس آذربایجان غربی- آئین اختتامیه کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، امروز یکشنبه آئین اختتامیه کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی که با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارومیه برگزار شد.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در آئین اختتامیه این کنگره در سخنانی به پشتیبانی مالی و جانی مردم آذربایجان غربی از نظام در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه هشت دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ریشه های مقاومت و ایثار مردم این استان به ایمان و فرهنگ عمومی مردم منطقه بر می گردد.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی از استان های نمونه کشور در مقایسه با سایر استان ها به لحاظ برخورداری از روحیه ظلم ستیزی است و ایران نیز در میان کشورهای مختلف دنیا از همین حیث الگو به شمار می رود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: وحدت و همدلی در میان اقوام و مذاهب این استان از امتیازهای برجسته و عامل موفقیت و نصرت الهی است و مردم این استان باید قدر این مولفه های ارزشمند در جامعه اسلامی را بدانند.

سرلشکر جعفری همچنین با تاکید بر اینکه در سایه توسعه و تعمیق این ارزش ها باید به نصرت الهی امیدوار بود، اظهار کرد: با وجود توطئه های متعدد دشمنان، امنیت در داخل کشور روز به روز بیشتر شده و پیروزی های منطقه ای در سوریه و عراق محقق شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین با تاکید بر اینکه توطئه کردستان بزرگ در ماه های اخیر در نطفه خفه شد، اظهار کرد: دشمنان از هر زمینه ای برای بر هم زدن آرامش در این منطقه استفاده می کنند اما یکی پس از دیگری با شکست مواجه می شوند.

«محمد مهدی شهریاری» استاندار آذربایجان غربی دیگر آئین این مراسم بود.

وی در بخشی از سخنان گفت: هر مدیر یا هر مسئول در هر موقعیت شغلی و در هر کدام از قوای سه گانه و یا هر نیروی نظامی و انتظامی بدون تعارف باید بپذیرد که اگر شهدا نبودند او اکنون در موقعیت شغلی خود نمی بود. پست های مدیریتی همه ما مدیون شهادت فرزندان رشید ملت ایران است؛ به همین سبب سنگین ترین مسئولیت امروز به دوش ما مسئولین است.

شهریاری در ادامه گفت:صد البته گرامیداشت شهدا در قالب یک کنگره یقینا کار بجا و پسندیده ای است، اما گرامیداشت واقعی شهدا و ایثارگران در آنست که در هنگام انجام خدمت، وظایف خدمتی خود را به درستی و کمال انجام دهیم که اگر از انجام درست وظایف غفلت کنیم بسنده کردن به همایش و کنگره چیزی بیش از یک رسم نمادین نخواهد بود.

وی افزود:اگر به میراث شهدا پایبندیم نباید در کارنامه مدیریتی خود کبائری چون سوء استفاده از موقعیت شغلی، خویشاوند سالاری، باند بازی ، فساد اداری و مالی ، اختلاس و .... را راه دهیم.

شهریاری در پایان گفت: اینجانب به عنوان استاندار آذربایجان غربی بار دیگر به تک تک مسئولین استان یادآوری میکنم که همواره به وظایف مدیریتی خود با دقت و جدیت عمل کنند تا در یوم الجزا شرمنده شهدای عزیز نباشیم.

سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این آئین گفت: این استان با وجود 150 هزار ایثارگر، 12 هزار شهید، 19 هزار جانباز و بیش از 2 هزار آزاده، رتبه سوم کشوری را در تعداد رزمندگان دوران دفاع مقدس داراست.

وی افزود: این کنگره با هدف ارج نهادن به ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان طراحی و برگزار شده و با استقبال کم نظیر روبرو شده است.

وی اضافه کرد: در قالب این کنگره، 650 هزار سند جمع آوری شد و 170 عنوان کتاب از جمله دایرالمعارف شهدا به چاپ رسید که اقدامی ارزشمند به شمار می رود.

وی اظهار کرد: تولید بیش از 300 دقیقه مستند از مادران و پدران شهدا، 30 مستند تلویزیونی، رونمایی از 175 یادمان برای شهدا از جمله دیگر اقدامات در قالب این کنگره به شمار می رود.

کد خبر 49427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha