بازسازی 2500 خانه حادثه دیده در زلزله  کرمانشاه توسط دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: 2500 خانه حادثه دیده از زلزله توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و با همکاری و مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی آذربایجان غربی بازسازی می شود.

به گزارش کردپرس، «عباس جعفری» درجلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان آذربایجان غربی با بیان اینکه از نخستین ساعات حادثه با دستورمقام عالی استان تمامی امکانات وتجهیزات برای کمک رسانی اعزام شده اند گفت: 2500 خانه حادثه دیده از زلزله در143 روستا و 3 شهر با جمعیت زیر 100 هزار نفر شهرستان دالاهو توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و با همکاری و مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی آذربایجان غربی بازسازی می شود.

عباس جعفری افزود:با مشارکت دستگاههای اجرایی در استان و برای تسریع درعملیات آوار برداری 30 دستگاه کمپرسی، 10 دستگاه لودر و 6 دستگاه بیل بکهو زنجیرداربه همراه 6 دستگاه بیل بکهواز ماشین آلات دهیاریهای استان به مناطق خسارت دیده درخواست شده بود که عمده آنها اعزام شده اند.

«تقی کهوریان» معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: آذربایجان غربی به عنوان یکی از استانهای معین درکمک رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه پیشتاز بوده وعملیات آواربرداری درمناطق زلزله زده تحت پوشش استان در مراحل پایانی است که با اتمام آن مرحله احداث خانه های تخریب شده و مرمت واحدهای آسیب دیده نیز آغاز می شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان ماموریت ماشین آلات دستگاههای اجرایی در مناطق زلزله زده 20 روز دیگر نیز تمدید شد افزود: با تاکید وزیر محترم کشور و دستور مقام عالی استان ماشین آلاتی که برای کمک درعملیات آواربرداری به شهرستان دالاهو اعزام شده بودند تا 20 روز دیگر و اتمام این مرحله در منطقه خواهند ماند و با پایان آواربرداری برای انجام خدمت به آذربایجان غربی باز خواهند گشت.

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به هشدارهای سازمان هواشناسی درخصوص بارش برف و کاهش محسوس دمای هوا دراستان از چند روز آینده گفت:آمادگی دستگاههای خدمات رسان و مدیریت بحران برای مقابله با شرایط اضطراری بسیار حیاتی بوده و باید تمهیدات لازم انجام گیرد.

کد خبر 49579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha