ما از زندان و شکنجه هراسی نداریم

سرویس ترکیه- رئیس مشترک HDP در واکنش به طرح دعوا علیه برخی از نمایندگان این حزب گفت نمایندگان HDP از زندان و شکنجه نمی هراسند و ترس باعث اطاعت و انقیاد آنها نخواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از حریت، سرپیل کمالبای رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) گفت نمایندگان این حزب از زندان و شکنجه هراسی ندارند و با این ابزارها نمی توان آنها را به اطاعت واداشت.

کمالبای در نشست هفتگی نمایندگان HDP در پارلمان ترکیه گفت: «هیچ یک از نمایندگان HDP مرعوب زندان، سرکوب، خشونت و شکنجه نمی شوند. آنها به خاطر ترس مطیع نخواهند شد و سر خم نخواهند کرد. ما به مقاومت خود ادامه می دهیم، اهمیتی ندارد که شما چقدر فشار علیه ما روا می دارید.»

در روزهای اخیر علیه تعدادی از نمایندگان HDP طرح دعوا شد، در حالی که 11 تن از آنها مدت ها است در زندان به سر می برند. صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک HDP نیز هنوز پس از 399 روز که از دستگیری وی می گذرد، به دادگاه منتقل نشده است.

کمالبای گفت: «دمیرتاش هنوز برای پرونده ای که به خاطر آن در زندان است، به دادگاه آمرده نشده است. قرار است برای نخستین بار در جایگه متهم قرار بگیرد.»

وی از شکایت HDP نزد دادگاه عالی قانون اساسی خبر داد، اما این دادگاه را به خاطر «فعالیت تحت تأثیر قدرت سیاسی» مورد انتقاد قرار داد.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 49591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha