برف و یخبندان آسمان کرمانشاه را در برمی گیرد/ کاهش دما تا 12 درجه زیرصفر

سرویس کرمانشاه- مدیر روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه ای ناپایدار به جو استان، گفت: بارش علاوه بر ارتفاعات و نواحی سردسیر، احتمالاً در مناطق معتدل نیز بتدریج به شکل برف مشاهده گردد.

پروانه صفری در گفتگو با خبرنگار کردپرس، در تشریح آخرین پیش بینی وضعیت جوی استان، اظهارداشت: بر اساس بررسی آخرین داده های هواشناسی، سامانه بارشی از اواخر وقت فردا (چهارشنبه) تا صبح روز جمعه، جو منطقه را تحت تاثیر داشته، علاوه بر کاهش دمای روزانه، سبب وزش باد نسبتا شدید، بارش برف و باران، آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب در سطح استان خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایط ناپایدار در روز پنجشنبه نمود بیشتری داشته، بارش علاوه بر ارتفاعات و نواحی سردسیر، احتمالاً در مناطق معتدل نیز بتدریج به شکل برف مشاهده گردد.

مدیر روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح داشت: وزش باد که سبب کولاک و کندی تردد در گردنه های برفگیر می شود؛ ممکن است در بعضی ساعات هوای استان را بویژه در مناطق مرزی غبارآلود نماید.

وی تاکید کرد: با خروج این موج از روز جمعه تا میانه هفته آینده شاهد کاهش محسوس دمای هوا و یخبندان شبانه بخصوص در نواحی سردسیر استان خواهیم بود.

صفری یادآورشد: دمای هوا در سردترین ساعات، در نواحی گرمسیر بین صفر تا 2 درجه سانتیگراد زیر صفر و در نواحی سردسیر بین 8 تا 12 درجه سانتیگراد زیر صفر، به ثبت برسد.

کد خبر 49592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha