تکذیب ارسال نامه وزیر‌خارجه‌ فرانسه به ظریف

سرویس ایران- سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارسال نامه ای از وزیر خارجه فرانسه به وزیر خارجه کشورمان و تعیین پیش شرط هایی برای سفر مقامات فرانسوی به تهران تاکید کرد: روایت این نماینده از نامه وزیر خارجه فرانسه از اساس نادرست است.

به گزارش کردپرس، بهرام قاسمی روز سه شنبه در پاسخ به سوال ایرنا اظهار داشت: من این اظهارات را قویا تکذیب می کنم؛ بدون تردید، روایت این نماینده از نامه وزیر خارجه فرانسه از اساس نادرست است و اصولا وزیر امور خارجه، این وزارت و یا حتی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران، اطلاعی از چنین نامه ای با محتوای طرح شده ندارند.
وی افزود: از تمامی افراد و شخصیت های سیاسی درخواست می کنیم که با رعایت اخلاق سیاسی و حرفه ای از انتشار اخبار تایید نشده به دلیل اثرگذاری نامطلوب بر افکار عمومی و ایجاد ذهنیت های نادرست ممانعت به عمل آورند؛ چرا که اقداماتی از این دست، کاملا مغایر با منافع ملی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
قاسمی تاکید کرد: مواضع و اصول حاکم بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن و شفاف است و اصولا ما دیگر مدت هاست در عصر و زمانه شرط و شروط ها زندگی نمی کنیم.
به گزارش ایرنا، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با یکی از پایگاه های خبری مدعی شده بود وزیر خارجه فرانسه با ارسال نامه ای به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر آینده خود به تهران، پیش شرط هایی از جمله مذاکره با مقامات کشورمان در باره آینده منطقه و برنامه موشکی ایران را مطرح کرده است.

کد خبر 49601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha